نماینده پوتین : اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران با توافق برجام مغایر است
(last modified 1397-04-28T11:53:14+00:00 )
سرطان 28, 1397 16:23 Asia/Kabul
  • نماینده پوتین : اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران با توافق برجام مغایر است

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در دیدار با معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران،گفت: اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران مغایر با توافقنامه بین المللی برجام است.

به گزارش ایرنا، «الکساندر لاورنتیف» Alexander Lavrentiev، روز پنجشنبه در دیدار با «سعید ایروانی» تصریح کرد : رییس جمهور روسیه در گفتگوهای اخیر با رییس جمهور آمریکا بر غیر سازنده و زیانبار بودن اقدام آمریکا در خصوص برجام تاکید کرد.

لاورنتیف همچنین با اشاره به ادامه همکاری ایران و روسیه در سوریه گفت: در عزم و اراده دولت روسیه برای ادامه همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم هیچ گونه خللی وارد نشده است و این مسیر تا استقرار کامل ثبات و امنیت در سوریه ادامه خواهد یافت.

«سعید ایروانی» معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران نیز گفت : مواضع اصولی و قاطع رئیس جمهور روسیه در قبال بدعهدی آمریکا نشان دهنده تعهد روسیه به موازین بین المللی و پیروی از منطق گفتگو برای حل چالش‌های سیاسی و امنیتی است.

ایروانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده و معتقد است ادامه این روند مستلزم تأمین حقوق قانونی ایران و اجرای تعهدات پذیرفته شده از جانب سایر کشورهای طرف قرارداد است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با اشاره به تحولات اخیر در سوریه اظهار داشت: بازیگری منفی رژیم صهیونیستی، تاثیری بر همکاری ایران و روسیه ندارد و دو کشور در چارچوب ائتلاف موجود، به تقویت نیروهای مسلح سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه گذشته، در هلسینکی Helsinki پایتخت فنلاند، با یکدیگر دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل جهانی گفت و گو کردند.

کلیدواژه