بیانیه وزارت خارجه ترکیه در حمایت از ایران در برابر تحریم های آمریکا
(last modified 1397-04-30T03:59:26+00:00 )
سرطان 30, 1397 08:29 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت خارجه ترکیه در حمایت از ایران در برابر تحریم های آمریکا

وزارت امورخارجه ترکیه در بیانیه ای از فشارهای واشنگتن بر آنکارا برای همراه شدن با تحریم های آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش فارس، وزارت امورخارجه ترکیه دراین بیانیه که پس ازدیدار و گفتگوی روزجمعه هیات آمریکایی با برخی مقامات ترکیه در آنکارا درباره تحریم های واشنگتن ضد تهران صادرشد، آورده است، دستگاه های مرتبط درترکیه تلاش می‌کنند تا این کشور را از تاثیرات منفی تحریم‌ها ضد ایران دور نگه دارند.

دربیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است، ایران کشوری همسایه و شریک منطقه‌ای مهم برای ترکیه است ومقام های این کشور موافق اعمال تحریم های آمریکا ضد ایران نیستند.

به نوشته روزنامه "دیلی صاباح"، هیأتی متشکل ازمقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌ داری آمریکا روزجمعه در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کرد،آنها را به همراه شدن با تحریم های آمریکا ضد ایران ترغیب کند.

این درحالی است که "رفعت حصار جیکلی اوغلو" رییس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس‌های ترکیه نیز دراین  دیدار با ابراز نارضایتی از تاثیرات منفی تحریم های آمریکا ضد ایران گفت: تصمیم مقامات آمریکا برای بازگرداندن دوباره تحریم ها ضد ایران، به ضرر ترکیه خواهد بود.

مقامات ترکیه بارها تاکید کرده‌اند از تحریم‌های آمریکا ضد ایران پیروی نخواهند کرد و روابط تجاری خود با تهران را به بنا به خواست واشنگتن برهم نمی‌زنند.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا با تکرار اتهام‌های بی‌اساس ضد ایران،خروج واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را طی مدت سه تا شش ماه آینده اعلام کرد.

کلیدواژه