اسد 22, 1397 18:47 Asia/Kabul
  • امیر عبداللهیان: ایران و روسیه می توانند سد نفوذ ناپذیری در مقابله با تحریم های آمریکا باشند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با اشاره به دیدگاه‌های مشترک تهران و مسکو گفت: ایران و روسیه می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود، سد نفوذ ناپذیری در مقابله با تحریم ها و رفتارهای غیر سازنده آمریکا باشند.

به گزارش خبرگزاری مجلس؛ «حسین امیرعبداللهیان» روز دوشنبه در دیدار «لوان جاگاریان» Levan Jagarian سفیر روسیه در تهران، روند همکاری پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور را رضایت بخش خواند.

امیرعبداللهیان همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی که 135 کشته و زخمی برجا گذاشت افزود: بحران یمن راه حل نظامی ندارد و باید مذاکره و صندوق رأی، آینده و سرنوشت این کشور را تعیین کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با اشاره به دستاوردهای میدانی سوریه، حضور نیروهای نظامی آمریکا و تداوم حملات نظامی این کشور علیه شهروندان سوریه را اقدامی تحریک آمیز خواند و تصریح کرد: تروریست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد.

«لوان جاگاریان» نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه روابط سیاسی و پارلمانی تهران و مسکو رو به رشد است و روسیه همکاری با ایران را توسعه خواهد داد.

جاگاریان، روند مبارزه با تروریسم در سوریه را خوب ارزیابی کرد و حضور نیروهای نظامی خارجی که بدون مجوز دولت سوریه در این کشور حضور دارند، عامل پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه عنوان کرد.

کلیدواژه