جهانگیری: اروپایی ها متعهد به جبران خروج برخی شرکت ها از ایران شده اند
(last modified 1397-05-28T13:41:58+00:00 )
اسد 28, 1397 18:11 Asia/Kabul
  • جهانگیری: اروپایی ها متعهد به جبران خروج برخی شرکت ها از ایران شده اند

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین وضعیت بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام گفت: اروپایی ها متعهد شده اند خروج برخی شرکت های خصوصی خود را از ایران با شرکت های کوچک و متوسط و راهکارهای پیش بینی شده، جبران کنند.

«اسحاق جهانگیری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ایران تلاش می کند با خروج آمریکا از برجام، همچنان از منافع این توافق بهره مند شود، اظهار کرد: ایران برای پایان برجام و یا ادامه این توافق، تدابیر لازم را اندیشیده و منتظر واکنش کشورهای باقیمانده در برجام است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، این کشور در انزوا قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی قرار گرفته است که جز چند رژیم در منطقه، همه کشورها از مواضع ایران حمایت کرده اند.

کشورهای اروپایی پس از اعلام خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از برجام در هشت مه 2018 (18 ثور)، حفظ این توافق بین المللی را خواستار شدند و از ایران نیز خواستند با وجود خروج واشنگتن از برجام، به این توافق پایبند باشد.

مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی برای حفظ برجام، بهره مندی ایران از مزایای این توافق و مقابله با تحریم های آمریکا همچنان ادامه دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ششم اوت (15اسد) در فرمانی برخی تحریم های غیرقانونی این کشور علیه ایران را در بخش خودروسازی و طلا بازگرداند.

کلیدواژه