وزارت دفاع ایران: تقویت سلاح‌های راهبردی و قدرت دفاعی، متضمن امنیت پایدار ایران است
(last modified 1397-05-30T13:48:47+00:00 )
اسد 30, 1397 18:18 Asia/Kabul
  • وزارت دفاع ایران: تقویت سلاح‌های راهبردی و قدرت دفاعی، متضمن امنیت پایدار ایران است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز صنعت دفاعی، تقویت سلاح‌های راهبردی، حداکثرسازی قدرت دفاعی و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی را متضمن امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران دانست.

فردا (چهارشنبه) 22 اوت (31 اسد) روز صنعت دفاعی در ایران است.

در بیانیه امروز (سه شنبه) وزارت دفاع ایران آمده است: اکنون ایران اسلامی به نقطه‌ای از پیشرفت و اقتدار در عرصه بازدارندگی رسیده ‌که جبهه دشمنان انقلاب اسلامی را با وجود ماجراجویی‌ها و عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده، از هرگونه اقدام سخت و تهاجم نظامی برحذر داشته است.

وزارت دفاع ایران در این بیانیه تاکید کرده است: متخصصان صنعت دفاعی ایران با حداکثرسازی قدرت دفاعی و با راهبردهای مبتنی بر دکترین دفاعی تلاش کرده‌اند اهداف و سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را محقق کنند.

همچنین در این بیانیه آمده است: پیشرفت‌ها در عرصه‌های نوین دفاعی در زمین، هوافضا، دریا و نیز حوزه‌های موشکی و پدافندی، سطح علمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نقطه تحریم‌ناپذیری رسانده‌ که بدخواهان ملت ایران هرگز قادر به تضعیف و کنترل آن در چارچوب نیّت‌های شیطانی خود نخواهند بود.

براساس این بیانیه؛ نیروهای مسلح ایران و حوزه صنعت دفاعی با تجارب ارزشمند و درک عمیق از تحولات جاری با وجود نقشه‌های پیچیده دشمن به ویژه آمریکا در افزایش فشارها و تحریم‌ها علیه اقتدار دفاعی ملت ایران؛ اقتدار منطقه‌ای و آرمان و الگوی مقاومت و دفاع همه‌جانبه را عنصر برتری‌بخش و غیرقابل مذاکره با قدرت‌های جهانی می‌دانند.

در همین راستا؛ همزمان با سالروز صنایع دفاعی در ایران، با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، از نخستین هواپیمای جنگنده پیشرفته ایرانی با نام «کوثر» رونمایی شد.