سنبله 02, 1397 12:40 Asia/Kabul
  •  ظریف: موضع ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری ضد آمریکا، بسیار قوی است

وزیر امور خارجه ایران، موضع تهران در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه آمریکا را بسیار قوی عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها به دنبال دامن زدن به کارهای تبلیغاتی هستند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری مجلس؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به شکایت ایران از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری، به‌دلیل اعمال مجدد تحریم‌های غیرقانونی، تصریح کرد: ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم مجدد بر پایه عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی سال 1955، شکایتی از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری تنظیم کرده است.

ظریف افزود: هرچند آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام موضوع مذاکره مجدد را مطرح کردند اما آمریکایی‌ها پیش از این نقض عهد کردند و ایران به موجب قرارداد 1955 اقدامات لازم را انجام داده است.

آمریکا بموجب عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی سال 1955 متعهد شده بود با اتباع ایرانی رفتار منصفانه داشته باشد و مانع از مراودات پولی و بانکی نشود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران را اعلام کرد.

 

 

کلیدواژه