روحانی: طرف‌های برجام باید به برنامه‌های خود برای حفظ این توافق، سرعت بیشتری دهند
(last modified 1397-06-05T12:57:39+00:00 )
سنبله 05, 1397 17:27 Asia/Kabul
  • روحانی: طرف‌های برجام باید به برنامه‌های خود برای حفظ این توافق، سرعت بیشتری دهند

رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی رئیس جمهوری فرانسه گفت: با توجه به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، سایر طرف‌های این توافق، باید به برنامه‌های خود برای حفظ برجام، سرعت و شفافیت بیشتری دهند.

«حسن روحانی» روز دوشنبه در تماس تلفنی «امانوئل مکرون»  با بیان این که بعد از خروج آمریکا از برجام، سایر طرف ها برای حفظ این توافق، بار سنگینی بر دوش دارند، افزود: ایران خواهان حفظ برجام است اما در عین حال اگر در زمینه تضمین کانال های مالی و پولی، نفت، بیمه و حمل و نقل، آینده برنامه اجرایی اروپا روشن نباشد، تهران اقدامات دیگری را انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه پاریس خواهان توسعه و تعمیق روابط خود با تهران است، گفت: فرانسه همه تلاش خود را برای حفظ برجام بکار می گیرد و به این توافق متعهد است و به مسئولیت‌هایش عمل خواهد کرد.

مکرون با تشریح اقدامات فرانسه و سایر طرف‌های برجام برای حفظ این توافق اظهار کرد: فرانسه تلاش فشرده ای را برای حفظ برجام انجام داده و در حال پیگیری مکانیزم های مختلف تجاری و مالی در این زمینه است.

رئیسان جمهوری ایران و فرانسه همچنین درباره نشست آتی وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران، تحولات سوریه و نشست آتی سه جانبه رئیسان جمهوری روسیه، ایران و ترکیه و همچنین مبارزه با تروریسم، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

روحانی و مکرون در این گفت و گوی تلفنی بر تداوم تماس‌های نزدیک، برای پیشبرد اهداف مشترک، تاکید کردند.

 

کلیدواژه