تاکید ایران و روسیه بر مقابله با تحریم‌های یکجانبه توسط تمامی اعضای ملل متحد
(last modified 1397-06-14T03:22:06+00:00 )
سنبله 14, 1397 07:52 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و روسیه بر مقابله با تحریم‌های یکجانبه توسط تمامی اعضای ملل متحد

«غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در مسکو با «سرگئی ورشینین» Sergey Vershinin معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، «دهقانی» و «ورشینین» در این دیدار ضمن تقبیح یکجانبه گرایی بر ضرورت اجرای مقررات پذیرفته شده بین المللی و تقویت چندجانبه گرایی تاکید کردند و مقابله با تحریم های یکجانبه توسط کلیه اعضای ملل متحد را از جمله ضروریات عصر حاضر برای حفظ و ارتقا امنیت بین المللی دانستند.

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین ضمن تاکید بر ضرورت حل سیاسی بحران های منطقه ای، نقش سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی را برجسته دانسته و شفافیت و پیروی از مقررات حقوق بین الملل توسط طرف های دیگر را از جمله ملزومات حل و فصل بحران های جهان دانستند.

آمریکا بعد از خروج از برجام (8 می)  کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

در همین راستا؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دوشنبه 6 اوت طی فرمانی برخی تحریم های غیرقانونی این کشور علیه ایران را بازگرداند.

ترامپ سپس در بیانیه ای دوباره برجام را توافقی«وحشتناک» خواند و اعلام کرد کشورهایی که روابط اقتصادی شان را با ایران قطع نکنند در معرض آنچه وی«عواقب سنگین» خواند، قرار خواهند گرفت.

این اقدام ترامپ با  انتقادات گسترده جهانی روبرو شد.

اتحادیه اروپا، روسیه، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها اعلام کرده اند از تحریم های یکجانبه آمریکا تبعیت نمی کنند.

کلیدواژه