تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران به برخورد قاطع با عوامل تروریستی حمله در اهواز
(last modified 1397-06-31T13:02:51+00:00 )
سنبله 31, 1397 17:32 Asia/Kabul
  • تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران به برخورد قاطع با عوامل تروریستی حمله در اهواز

رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و «غلامرضا شریعتی » استاندار خوزستان (جنوب غرب ایران) به برخورد قاطع با عوامل تروریستی حمله در اهواز تاکید کرد.

گروه تروریستی تکفیری «الاحوازیه» که مورد حمایت لندن و ریاض است و سال گذشته نیز به کاروان بازدید از مناطق راهیان نور حمله کرد، روز شنبه از پارکی در حاشیه برگزاری رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز به سمت مردم تماشاچی تیراندازی کرد که بر اثر این حمله، تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک شهید و یا زخمی شدند.

«حسن روحانی» در این گفت وگوی تلفنی در جریان تازه ترین گزارش حمله تروریستی در اهواز و روند شناسایی و رسیدگی به وضعیت مجروحان این حمله قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین دستورات لازم را به وزارت اطلاعات ایران برای بسیج همه امکانات دستگاهها و نهادهای امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریست ها و سرشاخه های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت آموز با مرتبطین این جنایت صادر کرد.

روحانی تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریست ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می کنند، باید پاسخگو باشند.

سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران هم درباره این حمله تروریستی گفت: صبح امروز(شنبه) چهار تروریست به سمت مردمی که در حال تماشای رژه نیروهای مسلح ایران  در اهواز بودند، شلیک کردند که بر اثر این حمله 15 نفر به شهادت رسیدند.

سردار شکارچی افزود: با اقدام سریع و به هنگام نیروهای امنیتی ایران، سه تروریست با پاسخ متقابل رزمندگان حاضر در محل رژه به هلاکت رسیدند و نفر چهارم نیز که مجروح شده بود، در بیمارستان به هلاکت رسید.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: چهار عامل حمله تروریستی در اهواز وابسته به سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و آنان در دو کشور حاشیه خلیج فارس پشتیبانی مالی و تسلیحاتی شده اند.

حمله تروریستی به مردم تماشاچی در رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز به معنی ناامیدی دشمنان از ایجاد ناآرامی های خیابانی در ایران است که به پروژه «تابستان داغ» مشهور شد و ناکامی این پروژه باعث شده است که دشمنان دوباره به حملات تروریستی و کشتار مردم روی آورند.

 

کلیدواژه