میزان 02, 1397 08:28 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم را نشان دهنده سیاست‌ها و رویکردهای دوگانه و متناقض این کشور در طول دهه‌های گذشته دانست.

به گزارش رادیو دری، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه با رد گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در موضوع تروریسم که در آن اتهامات و ادعاهایی را ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است، افزود: اتهامات واهی و بی‌اساسی که در این گزارش ضد ایران مطرح شده، در حالی است که روز گذشته با حمله تروریستی در شهر اهواز، جهان شاهد این واقعیت بود که ایران خود یکی از قربانیان اصلی تروریسم از سوی گروه‌های تروریستی است.
قاسمی افزود: سیاست استفاده ابزاری دولت‌های مختلف آمریکا در ایجاد، تقویت، حمایت و گسیل گروه‌های تروریستی به مناطق مختلف جهان برای پیشبرد راهبردهای کلان این کشور در بی‌ثبات کردن کشورهای دیگر، سابقه‌ای بس طولانی دارد و انتشار اینگونه گزارش‌های سالانه بیش از هر چیز اقدامی فرافکنانه با هدف تطهیر خود و متهم کردن دیگران است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد آمریکا بر اساس سیاست خود در استفاده ابزاری از تروریسم و اعتقاد و باور این کشور به تروریسم خوب و بد، همچنان مسئول تداوم پدیده شوم تروریسم در جهان بویژه در خاورمیانه است و باید در برابر رفتار و اقدامات خشونت بار این گروهها پاسخگو باشد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران به دولت و مقامات آمریکا توصیه کرد که سیاست های کهنه خود در ترویج ایران هراسی و ایران ستیزی و اتهامات خودساخته و غیرواقعی را کنار گذاشته و برای تصحیح اشتباهات و سیاستهای غلط خود در قبال مسائل منطقه تلاش کنند . 

کلیدواژه