روحانی: تروریست ها از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، حمایت می شوند
(last modified 1397-07-03T05:03:54+00:00 )
میزان 03, 1397 09:33 Asia/Kabul
  •  روحانی: تروریست ها از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، حمایت می شوند

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در نیویورک، با بیان اینکه گروه های تروریستی از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، حمایت می شوند تصریح کرد مبارزه همه جانبه با تروریسم در سطح جهان یکی از اهداف مهم و مشترک دو کشور در روابط و همکاری های دوجانبه است.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» تصریح کرد روحیه مقاومت و ایستادگی ملت‌های ایران و کوبا در برابر آمریکا، نشانگر این است که دو ملت بزرگ مشترکات و آرمان های یکسانی را دنبال می کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دولت آمریکا در سال های اخیر توافقات خود با کوبا را همچون سایر نقض عهدهای خود زیرپا گذاشته است، اظهار داشت: آمریکایی ها بر خلاف مقررات بین المللی از برجام به عنوان توافقی بین المللی نیز خارج شده اند.

روحانی همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال گسترش روابط با کوبا است، خاطرنشان کرد: همکاری های خوبی میان دو کشور در بخش های مختلف از جمله تولید دارو و واکسن وجود دارد که باید در راستای گسترش آنها تلاش کرد.

رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابراز همدردی و  تسلیت  دولت و ملت کوبا به مردم ایران به مناسبت شهادت شماری از مردم ایران در حمله تروریستی اهواز (جنوب غرب ایران) گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از اصول مهم کوبا در سیاست خارجی و توصیه اکید «فیدل کاسترو» رهبر فقید این کشور است.

«میگل دیاز کانل» همچنین با تجلیل از هوشمندی و قاطعیت دولت ایران در مذاکرات با 1+5، تصریح کرد خروج آمریکا از برجام بازگشت به عقب و خطر بزرگی برای معاهدات بین المللی و امنیت منطقه است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 18 ثور خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد؛ اقدامی که با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.