رهبر انقلاب: پیام شکست‌ناپذیری ملت ایران در دوران دفاع‌مقدس را به جهانیان برسانیم
(last modified 1397-07-05T04:46:53+00:00 )
میزان 05, 1397 09:16 Asia/Kabul
  • رهبر انقلاب: پیام شکست‌ناپذیری ملت ایران در دوران دفاع‌مقدس را به جهانیان برسانیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید با ایجاد یک نهضت ترجمه آثار مکتوب و صدور آثار هنری و فیلم‌های دفاع مقدس، پیام روح ایمان و مجاهدت و پیام شکست‌ناپذیری ملت ایران را به جهانیان برسانیم.

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان، رزمندگان و ایثارگران و هنرمندان؛ دوران دفاع مقدس را ترسیم کننده وضعیت معادلات قدرت در دنیای حاکمیت سلطه دانستند و گفتند: رزمندگان دفاع مقدس با عمل خود، تصویری واقعی از دنیای وحشی و ظالم و به دور از معنویت و انصاف آن زمان، ثبت کردند که این تصویر باید به مردم دنیا نیز ارائه شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نمونه‌هایی از شرایط نابرابر ملت ایران مقابل دشمن متجاوز بعثی، خاطرنشان کردند: در دوران دفاع مقدس درحالی که به ملت ایران اجازه استفاده از حداقل امکانات و تجهیزات و حتی سیم خاردار داده نمی‌شد، اما به طرف مقابل، مدرن‌ترین تجهیزات جنگ و حتی سلاح شیمیایی می‌دادند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای افزودند: درحالی که امروز برای تهمت سلاح شیمیایی جار و جنجال به راه می‌افتد، اما همین کشورهای غربی در دوران جنگ تحمیلی به رژیم صدام سلاح شیمیایی دادند تا نه فقط در جبهه‌های جنگ، بلکه در شهرهایی همچون سردشت نیز از آن استفاده کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در آن دوران نه فقط تحریم اقتصادی و سیاسی بود، بلکه از لحاظ تبلیغاتی نیز تحریم بود و صدای ملت ایران شنیده نمی‌شد و رسانه‌های دنیا که تحت سلطه صهیونیست‌ها بودند، هر آنچه می‌توانستند ضد این ملت تبلیغ می‌کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی فرانسه و آلمان به رژیم صدام، افزودند: چرا مردم فرانسه و آلمان نباید بدانند که دولت‌های آنها در آن ۸ سال، با ملت ایران چه کردند؟ دنیا اکنون تصویر شفاف و رسوا کننده‌ای را که از نظام سلطه در نزد ملت ایران وجود دارد، نمی‌بیند. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت و عمق مسائل دوران دفاع‌مقدس، تصریح کردند: در جشنواره‌های غربی، برخی فیلم‌های ایرانی با کیفیت حرفه‌ای پایین‌تر از فیلم‌های دفاع مقدس نشان داده می‌شود اما از نشان دادن فیلم‌های دفاع مقدس هراس دارند، زیرا این فیلم‌ها تصویر افشاگرانه از معادلات قدرت در دنیای حاکمیت سلطه‌گری است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: همانگونه که در اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس، نقشه استکبار برای ریشه‌کن کردن نهال انقلاب شکست خورد و مجبور به عقب‌نشینی شد، اکنون نیز می‌توان با توکل بر خدا و با همت و اقدام، این نقشه را باطل کرد.

کلیدواژه