قاسمی: آمریکا در نتیجه زیاده‌خواهی‌ها، هر روز منزوی‌تر می‌شود
(last modified 1397-07-05T06:28:43+00:00 )
میزان 05, 1397 10:58 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکا در نتیجه زیاده‌خواهی‌ها، هر روز منزوی‌تر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: دولت آمریکا در نتیجه زیاده‌خواهی‌ها و رفتار قلدرمابانه خود درقبال دیگر کشورها روز به روز منزوی‌تر می‌شود.

«بهرام قاسمی» چهارشنبه‌شب در واکنش به اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در نشستی موسوم به اتحاد علیه ایران و انتشار گزارشی درباره اقدامات و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار کرد: جهان و کشورهای مستقل مصمم هستند، اراده خود مبنی بر احترام به توافق‌های بین‌المللی، احترام به حقوق بین‌الملل و احترام به مسئولیت دولت‌ها را در قالب حفظ و اجرای برجام به نمایش بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: ادعاهایی که در اظهارات و گزارش وزیر خارجه آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح شده هیچ نکته تازه‌ای نداشت و تکرار همه آن چیزی است که آمریکا در دولت‌های مختلف در 40 سال گذشته با زبان و ادبیات مختلف مطرح کرده‌اند. 

قاسمی گفت: مهم آن است که جمهوری اسلامی ایران به‌رغم همه دشمنی و توطئه‌های آمریکا، هر روز مقتدرتر و باثبات‌تر از گذشته، از همه ظرفیت و امکانات خود برای تامین منافع و مصالح کشور و مردم ایران بهره می‌گیرد. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه اقتدار، توانمندی‌ها و دفاع از خود را تحت‌الشعاع رجزخوانی و خصومت‌ کشورهایی مانند آمریکا نخواهد کرد و اطمینان دارد از این پیچ و آزمون نیز با اقتدار عبور خواهد کرد.

کلیدواژه