عقرب 12, 1397 08:47 Asia/Kabul
  • رئیس کل بانک مرکزی ایران: آمریکا در تحریم نفتی ایران ناکام مانده است

رئیس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه تهران تاکید کرد: امروز بر همگان مسجل ‏شده که آمریکا در تحریم کامل نفت ایران و به صفر رساندن آن به هر دلیل و بهانه ای ناکام شده است.

به گزارش رادیو دری؛​ «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با معافیت تدریجی کشورهای متعدد از تحریم خرید نفت ایران، فضای آتی تجاری و درآمدی ایران مشخص تر می شود.همتی افزود: بانک مرکزی ایران که در ماههای اخیر ذخایر ارزی خود را به حد مطلوب رسانده، متناسب با شرایط در حال تغییر، حتی در شرایط بسیار نامحتمل به حداقل رساندن صادرات نفت، برنامه متناسب با آن را دارد.رئیس کل بانک مرکزی ایران ابراز اطمینان کرد: ملت بزرگ ایران از تحریم های آمریکا به خوبی عبور خواهد کرد.

آمریکا، 8 مه 2018 با خروج از برجام، بار دیگر تحریم‌های خود را ضد ایران اعمال و تهدید کرد هر کشوری را که به خرید نفت از ایران ادامه دهد، تحریم خواهد کرد؛ آمریکا تا چهارم نوامبر به خریداران نفت ایران فرصت داده است تا خرید نفت خود را از ایران به‌صفر برسانند.

درحالی که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت: واشنگتن هشت کشور را از تحریم های جدید نفتی ایران معاف می کند.

پیشتر نیز خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: آمریکا به هشت کشور از جمله چین، ژاپن، هند و کره جنوبی اجازه می‌دهد پس از آغاز اجرای موج دوم تحریم ها علیه تهران در چهارم نوامبر 2018، به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

کلیدواژه