وزارت خارجه ایران : اعمال مجدد تحریم های آمریکا، سقوط اخلاقی و سیاسی دولت واشنگتن است
(last modified 1397-08-12T11:05:09+00:00 )
عقرب 12, 1397 15:35 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران : اعمال مجدد تحریم های آمریکا، سقوط اخلاقی و سیاسی دولت واشنگتن است

وزارت امورخارجه ایران با صدور بیانیه ای ابراز اطمینان کرد جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای دوست و تکیه بر ظرفیت های داخلی و توان بین المللی خویش ، با خرد و تدبیر قادر است چالش تحریم های غیرقانونی آمریکا را پشت سر بگذارد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه وزارت امورخارجه، در این بیانیه آمده است: اگرچه دور جدید تحریم های آمریکا ضد ایران به لحاظ عینی و عملی نسبت به دوره 6 ماهه اخیر تبعات منفی اندکی برای اقتصاد ایران به دنبال خواهد داشت، اما برای رژیم حاکم بر آمریکا یک سقوط اخلاقی و سیاسی بزرگ محسوب می شود.
بیانیه وزارت امورخارجه ایران می افزاید: تحریم ایران، نقض برجام، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، نقض دستور دیوان بین المللی دادگستری، تقابل با اراده صریح اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان و بی توجهی به اصول انسانی، حقوقی و اخلاقی است.
در این بیانیه آمده است:تحریم ایران  بار دیگر به همه اعضای جامعه جهانی به ویژه به کشورهای"متحد" و"شریک"آمریکا نشان داد که این دولت نه فقط وقعی به قواعد و هنجارهای بین المللی نمی نهد، بلکه سایر کشورهای قانونمند را به دلیل پایبندی به تعهدات و قواعد بین المللی مجازت می کند، و این شامل کشورهای دوست و متحد آمریکا نیز می شود.
وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: آمریکا ثابت کرد که حتی یک دولت بزرگ و قدرتمند به لحاظ نظامی و اقتصادی، می تواند فاقد استقلال سیاسی باشد و در طراحی و اجرای سیاست خارجی خود نقش مجری خواسته های برخی رژیم های خارجی را ایفا کند.

قرار است دور دوم تحریم‌های آمریکا ضد ایران از فردا  (13 عقرب) در بخش بانکی، مبادلات مالی و فروش نفت ایران اجرایی شود. 

وزیران خارجه و دارایی آلمان، بریتانیا و فرانسه به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه ای مشترک از پیشرفت چشمگیر سازوکار مالی ویژه این اتحادیه برای حفظ روابط تجاری و بانکی خود با ایران در شرایط تحریم خبر دادند.

 

کلیدواژه