عقرب 16, 1397 14:18 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در انگلیس: هیچ موسسه‌ای امکان رهگیری دقیق صادرات نفت ایران را ندارد

سفیر ایران در انگلیس گفت:  مؤسسات غربی برای اولین بار اذعان کردند با روش‌های نوینی که ایران در خصوص صادرات نفت خود در پیش‌گرفته است، هیچ موسسه‌ای امکان رهگیری دقیق صادرات نفت ایران را ندارد.

به گزارش ایرنا،«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن روز چهارشنبه در صفحه‌ شخصی خود در اینستاگرام خود نوشت: مؤسسات بین‌المللی انرژی، پیش از این صادرات نفت ایران را در دوره‌ تحریم‌های جدید آمریکا زیر یک میلیون تخمین می‌زدند، اما با خرید نفت توسط هشت کشور،اکنون صادرات نفت ایران را تا یک ‌میلیون و‌ 850 هزار بشکه تخمین می‌زنند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، هشتم می 2018 خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران را در دو دوره 90 و 180 روزه اعلام کرد.
دور نخست این تحریم ها از هفتم اوت و دور دوم نیز پنج نوامبر 2018 به طور رسمی اجرایی شد.
دولت آمریکا پس از خروج از برجام از کشورهای جهان خواست به عنوان بخشی از تحریم‌های اقتصادی ضد تهران، واردات نفت از ایران را به صفر برسانند، اما بسیاری از کشورهای جهان اعلام کردند از خواسته آمریکا پیروی نمی‌کنند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا همزمان با آغاز تحریم‌های ضدایرانی، به هشت کشور از جمله کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا اجازه داده است همچنان به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

کلیدواژه