عقرب 28, 1397 16:02 Asia/Kabul
  • ستاد حقوق بشر ایران: قطعنامه حقوق بشری ضد ایران با اهداف سیاسی تصویب شده است

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد جمهوری اسلامی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مبتنی بر نگرشی تبعیض آمیز، گزینشی، مغرضانه و با اهداف سیاسی دانست.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه در نیویورک درباره پیش‌نویس قطعنامه کانادا در رابطه با موضوع حقوق بشر در ایران رای‌گیری کرد که 85 عضو رای مثبت، 30 عضو رای منفی و 68 عضو هم رای ممتنع دادند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در بیانیه ای با اشاره به تشکیل گروه های تروریستی توسط آمریکا، متحدان اروپایی این کشور، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود اعلام کرد:ایران در حالی که بالاترین و پرافتخارترین کارنامه موفق مبارزه با تروریسم را در منطقه غرب آسیا دارد، مورد تعرّض قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی قرار می گیرد.
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اعلام اینکه جمهوری اسلامی مهد تنّوع قومیت ها و ادیان مختلف است، تصریح کرد: نژادپرستی، تبعیض، اسلام هراسی، خشونت سرتاسر آمریکا و اروپا را فراگرفته است و رهبران سیاسی با افتخار به این رسوائی های بشری اذعان می کنند.
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران تاکید کرد: ایران با تلاش و تعامل مداوم خود سعی دارد که ضمن مقابله با انحرافات آمریکا و متحدانش قاطعانه به طرح مسائل اساسی و مهم و حیاتی برای پاسداری از حقوق بشر در تمام صحنه های بین المللی ادامه دهد و از همه دولتها و نهادهای دلسوز نیز می خواهد که به این حرکت جهانی بپیوندند.

 

کلیدواژه