قوس 06, 1397 18:27 Asia/Kabul
  • اهمیت حوزه برون‌مرزی صدا و سیما در تثبیت جایگاه امنیت ملی ایران

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: شبکه‌های برون‌مرزی، تریبون‌ شناخته‌شده و پرچمدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی  پرس تی‌وی، «پیمان جبلی»، معاون برون‌مرزی صداوسیمای ایران، در حاشیه بازدید دو نماینده مجلس شورای اسلامی ایران از بخش‌های شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی معاونت برون مرزی افزود: شبکه‌های برون‌مرزی به عنوان ابزارهای نظام برای تصویرسازی از جمهوری اسلامی درعرصه بین‌الملل، تبیین مواضع برحق نظام، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در ایران‌ هراسی و همچنین حفظ مخاطبان جبهه مقاومت و دوست‌داران ایران در جهان است.

«همایون یوسفی»، نماینده مردم اهواز، کارون و حمیدیه (جنوب غرب ایران) و «سید مهدی مقدسی» نماینده مردم اراک (مرکز ایران) در مجلس شورای اسلامی ایران امروز سه شنبه از استودیوها، اتاق‌های خبر و دیگر بخش‌های شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی بازدید کردند و با فرایند تهیه، تولید و انتشار خبر در این شبکه‌ها آشنا شدند.

همایون یوسفی نماینده مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: صداوسیما، یکی از مولفه‌های مهم امنیت ملی است و اهمیت حوزه برون‌مرزی در تثبیت جایگاه امنیت ملی بسیار بارزتر است.

وی افزود: تولید محتوا و خبررسانی در شبکه‌های برون‌مرزی، کار بسیار سختی است اما با این‌حال، این شبکه‌ها توانسته‌اند با عملکرد سنجیده خود، درچارچوب نظام و منافع ملی گام بردارند.

سید مهدی مقدسی عضو هیات رییسه فراکسیون فرهنگیان مجلس هم گفت: یکی از راه‌های معرفی فرهنگ یک کشور به خصوص معرفی مواضع آن کشور در فضای بین الملل، از طریق شبکه‌های برون مرزی است. 

وی تصریح کرد: شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی با وجود اینکه جوان هستند، اما خوشبختانه در تولید محتوا و سرعت انتقال خبر در مقایسه با شبکه‌های غربی، جهشی قابل قبول داشتند. 

کلیدواژه