ابراز امیدواری عراقچی به ثبت ساز و کار مالی ایران و اروپا در آینده نزدیک
(last modified 1397-09-13T07:44:00+00:00 )
قوس 13, 1397 12:14 Asia/Kabul
  • ابراز امیدواری عراقچی به ثبت ساز و کار مالی ایران و اروپا در آینده نزدیک

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران ابراز امیدواری کرد ساز و کار  مبادلات مالی ایران و اروپا (SPV) در آینده نزدیک ثبت شود.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز سه شنبه پس از پایان سفر به اسلام آباد و دیدار با مسئولان وزارت امورخارجه پاکستان، در گفت و گو با ایرنا درباره ساز و کار مالی جدید اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام،گفت: ساز و کار مالی جدید اروپا می تواند بدون مواجهه با تحریم های آمریکا، دریافت و پرداخت های مالی ایران را فراهم کند.
عراقچی افزود: اروپا در حال طراحی شیوه ای است که در آن ایران بتواند، صادرات و واردات کالا را همراه با پرداخت های مالی آن انجام دهد.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران در تشریح جزییات دیدارهای خود با مقامات پاکستانی نیز گفت: درباره تحولات جدید منطقه ای و جهانی با وزیر امورخارجه پاکستان و قائم مقام این وزارتخانه گفت و گو کرده است.
رئیس هیات ایرانی دهمین نشست مشورتی- سیاسی دوجانبه معاونان وزیران امورخارجه پاکستان و ایران، تصریح کرد:شرایط جدید ناشی از تحریم های امریکا هم موانع جدید و هم فرصت هایی پدید آورده است که در این سفر در خصوص رفع موانع و استفاده از فرصت های تحریم آمریکا گفت و گو شد.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران افزود: در دیدار با مقامات پاکستانی، درباره اینکه چگونه می توان برای پایان فجایع انسانی در یمن اقدام کرد، نیز گفت و گو  وتبادل نظر شد.
«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز گذشته برای شرکت در دهمین نشست مشورتی-سیاسی دوجانبه در سطح معاونان وزیران امور خارجه پاکستان و ایران به اسلام آباد سفر کرد.

کلیدواژه