قوس 20, 1397 13:31 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران: صادرات نفت ایران پس از تحریم های آمریکا ادامه دارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: صادرات نفت ایران پس از اجرایی شدن مرحله دوم تحریم های آمریکا ضد ایران (چهارم نوامبر) همچنان ادامه دارد.

«حسن روحانی » رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه پس از پایان نشست سران قوا در تشریح این جلسه، افزود: بعد از13 عقرب که آمریکایی‌ها بسیار منتظر بودند تا شاهد بهم‌ریختگی در اقتصاد ایران باشند، مردم و فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که شرایط به ضرر آمریکا تغییر کرد.
روحانی گفت:آمریکایی‌ها تلاش کردند تا پس از اجرایی شدن دور دوم تحریم ها ضد ایران، تورم، مشکلات اقتصادی و مسائل بازار را به شکل دیگری ببینند، اما با توجه به عملکرد بانک مرکزی، مسئولان اقتصادی و همراهی مردم ، آرامش  افزایش یافته و همه تلاش‌ها در راستای ادامه این آرامش معطوف شده است تا از مشکلات مردم کاسته شود.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روند صادرات در ۸ ماهه امسال پیشرفت خوبی نسبت به سال گذشته دارد و بیش از ۱۳ درصد صادرات افزایش یافته است.
روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در زمینه تحریم نفت ایران، ناموفق بودند، افزود: آمریکایی‌ها در نشست اوپک تلاش کردند تولید اوپک کاهش پیدا نکند و ثابت بماند، اما با تصمیم اعضا، تولید نفت کاهش یافت.
رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بررسی مسائل منطقه‌ای در نشست سران قوا، تأکید کرد: حرکت‌ها به سود مردم منطقه است؛ شرایط یمن به گونه‌ای است که متجاوزان به این کشور امروز احساس می‌کنند راهی به جز صلح با مردم یمن ندارند.
رئیس قوه مجریه ایران افزود: در سوریه نیز شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتر پیش می‌رود و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای است.

کلیدواژه