قوس 21, 1397 18:59 Asia/Kabul
  •  علی عسکری: «انسان مداری» وجه تمایز صدا و سیمای ایران با رسانه‌های غربی است

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وجه تمایز این سازمان با رسانه‌های غربی را دیدگاه انسان مدار صدا و سیمای ایران در مقابل دیدگاه صنعتی و تجاری رسانه‌های غربی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «عبدالعلی علی عسکری» روز چهارشنبه در نخستین همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر اخلاق و بعثت پیامبر اکرم (ص) به منظور مکارم اخلاقی از اهمیت اخلاق در جوامع پیچیده امروزی سخن گفت و خاطرنشان کرد در طول تاریخ با پیچیده شدن روابط انسان‌ها، اهمیت اخلاق فزونی یافته است.

رئیس سازمان صدا و سیمای ایران، پرداختن به ماهیت رسانه‌ها و چگونگی مدیریت بر رسانه‌ها را دو زمینه قابل بررسی در اخلاق رسانه دانست و گفت: مدیریت بر رسانه‌ها در دو بخش مدیریت راهبردی و مدیریت بر رسانه به انجام می‌رسد که در جوامع غربی مدیریت راهبردی در رسانه‌ها بر مبنای مفهوم تجاری و صنعتی شکل می‌گیرد.

علی عسکری با بیان اینکه دیدگاه انسان مدار بر خلاف دیدگاه تجاری و صنعتی دارای جهان‌بینی است و بدون انسان قابل تصور نیست، تصریح کرد رسانه های ایران دارای ایدئولوژی و زیرساخت فکری هستند و با دیدگاه رسانه‌ای غرب تفاوتی بنیادی دارند.

علی عسکری همچنین به تملک آمریکا بر پدیده فراگیری چون اینترنت که امروز هویت اخلاقی همه جوامع را نشانه گرفته است اشاره کرد  و گفت: آمریکا حجم بالایی از محتوای سخیف و مستهجن را در فضای اینترنت منتشر می‌کند که اگر این محتوا را از این فضا حذف کند دیگر خریداری نخواهد داشت و بقای تجاری و اقتصادی مالکانش به پایان خواهد رسید.

 

 

کلیدواژه