ظریف خطاب به مقام های آمریکایی: ایران با قانون شکنان مذاکره نمی کند
(last modified 1397-09-27T04:11:23+00:00 )
قوس 27, 1397 08:41 Asia/Kabul
  •  ظریف خطاب به مقام های آمریکایی: ایران با قانون شکنان مذاکره نمی کند

وزیر امور خارجه ایران در واکنش مجدد به دوازده خیال باطل آمریکا برای مذاکره با ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی با قانون شکنان مذاکره نمی کند.

به گزارش ایسنا؛ «محمدجواد ظریف» روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار بخشی از ویدئو گفت‌وگوی خود در نشست بین‌المللی دوحه، درباره دوازده شرط «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی قطعا با هرکس که دوازده شرط برای مذاکره تعیین کند، آن هم پس از نقض قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد که خودشان حامی آن بوده‌اند، مذاکره نمی‌کند.

ظریف خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کمی کمتر قانون‌شکنی کنند زیرا قانون‌مند شدن آنان، امری غیر ممکن است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به اتهام دخالت‌ تهران در امور منطقه و حضور جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها افزود: این آمریکا است که در امور منطقه دخالت می‌کند زیرا ایران در منطقه خود، حضور دارد.

ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر کجا که نیرو یا مشاوران نظامی دارد، به دعوت دولت خود آن کشور است اما آمریکا بدون اجازه در کشورهای منطقه حضور دارد.

نشست بین المللی دوحهDoha Forum 2018  با حضور شخصیت های برجسته بین المللی در دوحه با محوریت چالش های منطقه و امنیت جهانی در روزهای 24 و 25 قوس برگزار شد.

 

کلیدواژه