قاسمی: برداشت ها از اظهارات ظریف در قبال اسراییل نادرست و مغرضانه است
(last modified 1397-10-04T05:03:48+00:00 )
جدی 04, 1397 09:33 Asia/Kabul
  •  قاسمی: برداشت ها از اظهارات ظریف در قبال اسراییل نادرست و مغرضانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برداشت های نادرست از مصاحبه اخیر "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران با یک رسانه فرانسوی، هم نوایی برخی با رسانه های صهیونیستی در تحریف سخنان وزیر امور خارجه را عجیب- مشکوک و غیرقابل درک دانست.

"بهرام قاسمی" بامداد سه شنبه به ایرنا گفت: هدف از برداشت های نادرست از مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی درباره رژیم صهیونیستی، ایجاد اختلاف بین مسئولان نظام و مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: آنچه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه خود با روزنامه فرانسوی "لوپوئن" درباره نابودی رژیم صهیونیستی بیان کرده اند- تکرار و تبیین دقیق و بدون انحراف بیانات امام (راحل) و مقام معظم رهبری است که فرمودند رژیم صهیونیستی اسراییل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و توسعه طلبی نابود خواهد شد.

قاسمی با انتقاد از سکوت مقام ها و محافل غربی درقبال اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهونیستی درباره تلاش این رژیم برای نابودی ایران گفت: این نگاه تجاوزکارانه رژیم صهونیستی در قبال کشورهای منطقه همواره از حمایت کشورهای غربی قرار داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اعتقاد جمهوری اسلامی این است که رژیم صهیونیستی به دلیل سیاست های تجاوزکارانه عاقبتی جز نابودی درانتظارش نخواهد بود گفت: این درحالی است که نخست وزیر این رژیم با گزافه گویی از نابودی جمهوری اسلامی سخن گفته و این اظهارات خطرناک با سکوت غرب روبروشده است.

قاسمی گفت: مسئولان جمهوری اسلامی هیچگاه نگفته اند که اسرائیل را نابود می کنند- بلکه با تکرار حرف امام (راحل) تاکید دارند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، یعنی سیاست ها و رفتار رژیم صهیونیستی به نابودی اش می انجامد که این موضوع هیچ مغایرتی با سیاست های اصولی ایران درقبال این رژیم ندارد.

کلیدواژه