قاسمی: اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل است
(last modified 1397-10-15T12:43:14+00:00 )
جدی 15, 1397 17:13 Asia/Kabul
  • قاسمی: اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اظهارات عجولانه و نادرست وزیر خارجه انگلیس ضد ایران، مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است.

به گزارش رادیو دری،«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه از ادامه زندان «نازنین زاغری» انتقاد کرد.

«نازنین زاغری» که تحت عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، چهارم آوریل 2016 در ایران دستگیر شد.

«نازنین زاغری» با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته است.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» روز شنبه با ابراز تاسف از اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه انگلیس ضد ایران اظهار کرد: دولت انگلیس به جای مداخله در امور داخلی کشورها، باید از حمایت های خود از کشورهای متجاوز به یمن و صدور تسلیحات کشتار آدمیان و فاجعه ای که در این کشور رخ داده است، شرمگین باشد.

قاسمی افزود: سیاست ها و حمایت های دولت انگلیس از گروه های تروریستی و کشورهای متجاوز، فجایع انسانی و بحران های وخیمی را برای مردم منطقه غرب آسیا به وجود آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، وضعیت اسفبار مردم یمن، سوریه و فلسطین را ناشی از نقش انگلیس و کشورهایی که دریافت کننده تسلیحات از این کشور هستند دانست و گفت: تسلیحات انگلیس برای ایجاد جنگ و نفرت و ویرانی در منطقه غرب آسیا استفاده می شود.

کلیدواژه