مذاکرات کارشناسی ایران و 3 کشور اروپایی درباره اینستکس؛ به زودی در پاریس
(last modified 1397-11-17T05:58:57+00:00 )
دلو 17, 1397 10:28 Asia/Kabul
  • مذاکرات کارشناسی ایران و 3 کشور اروپایی درباره اینستکس؛ به زودی در پاریس

معاون وزیر خارجه ایران گفت: مذاکرات کارشناسی ایران و 3 کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس درباره "اینستکس" به زودی در پاریس برگزار می شود.

«سیدعباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران که برای شرکت در ششمین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: ایران با مقام های آلمان، فرانسه و انگلیس درباره اجرایی شدن اینستکس و مسائل دو جانبه گفت وگو خواهد کرد.

وزیران امورخارجه آلمان، فرانسه و انگلیس 31 ژانویه 2019 در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند، کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان"ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری"Instrument in Support of Trade Exchanges(INSTEX)   به ثبت رسید.

عراقچی همچنین با اشاره به بیانیه شامگاه دوشنبه اتحادیه اروپا درباره ایران اظهار کرد: در این بیانیه، شرطی برای ایران تعیین نشده است.

اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در بیانیه ای با وجود مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام، با سایر ادعاهای این کشور ضد جمهوری اسلامی ایران همسو شد.

معاون وزیر خارجه ایران درباره اینکه در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران دولت فرانسه به گروهک تروریستی منافقین مجوز برپایی تظاهرات علیه جمهوری اسلامی در پاریس را داده است نیز گفت: ایران اعتراض خود را به مقام های فرانسوی اعلام کرده است.

گروهک تروریستی منافقین با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در حملات مختلف تروریستی طی سال‌های گذشته، حدود 17 هزار شهروند ایرانی را ترور کرده است.

کلیدواژه