ظریف با انتقاد از طرح "اینستکس" اروپایی ها: ایران به ملت خود متکی است
(last modified 1397-11-28T11:09:45+00:00 )
دلو 28, 1397 15:39 Asia/Kabul
  • ظریف با انتقاد از طرح

وزیر امور خارجه ایران گفت: ایجاد اینستکس INTEX ‎‏ بسیار کمتر از تعهدات سه کشور اروپایی است که برای نجات برجام داده بودند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ، با تاکید بر اینکه ایران علاقه خود را برای تعامل نشان داده است، افزود: ایران برای امنیت، ثبات، رشد و پیشرفت خود وابسته به دیگران ‏نیست و تنها به ملت خود متکی است.
ظریف با بیان اینکه ایران نمی تواند به تنهایی هزینه های دستاوردهای جهانی از جمله برجام را بپردازد، تصریح کرد: اروپا لازم است در این زمینه هزینه کند و در مسیری دیگر ‏قدم بگذارد.
وزیر امورخارجه ایران همچنین با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن(11فوریه) مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ستون سلطه آمریکا در منطقه غرب آسیا را نابود کرد، گفت: 40 سال فشار حداکثری آمریکا به ایران مانند جنگ، تحریم و ترور، ‏هیچگاه نتوانسته است ملت ایران را به زانو درآورد.
ظریف با بیان اینکه آمریکا امروز به یکی از بزرگترین خطرات برای ‏صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است، تصریح کرد: آمریکا به ‏تنهایی بزرگترین منبع بی ثبات کننده در منطقه غرب آسیا است.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به توطئه های آمریکا ضد ملت ایران و منطقه گفت: تسلیح صدام دیکتاتور معدوم رژیم بعث عراق برای حمله به ایران، حمایت از افراط گری، حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین، ویران کردن سوریه، بمباران مردم یمن و نقض حاکمیت لبنان و سوریه تنها بخش محدودی از جنایات آمریکا است که به بهانه "مهار ایران" انجام شده است.‏
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: اتهام زنی آمریکا به ایران در حالی است که ایستادگی جمهوری اسلامی در کنار مردم عراق و سوریه برای مقابله با تروریست ها، سبب نابودی داعش شد.

کلیدواژه