روحانی: اقدام آمریکا در اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌ها برای همکاری با ایران، تروریستی است
(last modified 1397-12-01T10:50:42+00:00 )
حوت 01, 1397 15:20 Asia/Kabul
  •  روحانی: اقدام آمریکا در اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌ها برای همکاری با ایران، تروریستی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، اقدام آمریکا در ارعاب و اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌ها برای همکاری با ایران را تروریستی خواند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به شکست‌های پیاپی آمریکا از ایران گفت: هنگامی که آمریکا برخلاف مقررات بین‌المللی، بانک و شرکتی را برای همکاری با کشوری تهدید به جریمه می‌کند، یک عمل تروریستی اقتصادی انجام می‌دهد.
روحانی افزود: ایرانیان با اتحاد و همدلی، مقابل اقدامات تروریستی اقتصادی آمریکا، پیروز خواهند شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه تهران به دنبال همکاری با همه کشورهای دوست است،تصریح کرد: ایران آماده همکاری و تعامل با جهان است، اما کشورهایی که با ایران کار می‌کنند نباید زیاده‌خواه باشند.
روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز زیر بار زورگویی و قلدرمآبی نمی‌رود، گفت: اروپایی‌ها همانگونه که قول و وعده داده‌اند باید به تعهدات خود عمل کنند، زیرا این به نفع منطقه و جهان است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به همزمانی نشست ورشو و نشست سوچی گفت: روزی که اجلاس مفتضح و ناموفق ورشو برگزار شد، اجلاس سوچی در سطح سران ایران، ترکیه و روسیه به صورت کاملاً موفق و هماهنگ برگزار شد.
روحانی افزود:سران ایران، ترکیه و روسیه در نشست سوچی تاکید کردند آمریکایی ها در سوریه برخلاف مقررات بین المللی حضور دارند و به نفع تروریست ها کار می کنند.

 

کلیدواژه