روحانی: پارلمان های ایران و عراق، نقش مهمی در توسعه روابط دوکشور دارند
(last modified 1397-12-21T04:54:00+00:00 )
حوت 21, 1397 09:24 Asia/Kabul
  •  روحانی: پارلمان های ایران و عراق، نقش مهمی در توسعه روابط دوکشور دارند

رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در دیدار "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان عراق، با اشاره به روابط روبه گسترش دو کشور در زمینه‌های گوناگون،گفت: پارلمان‌های دوکشور، نقش مهمی در توسعه همه جانبه روابط دو ملت و دو کشور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" در این دیدار بر ضرورت تعامل پارلمان‌‌های ایران و عراق در راستای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و  گفت: خوشبختانه امروز اراده قوی و اهتمام جدی میان همه مسئولان ایرانی و عراقی برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های تهران – بغداد وجود دارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به تصمیم دو دولت ایران و عراق برای ارائه تسهیلات در راستای ارتباط بیش از پیش تجار و فعالان اقتصادی دو کشور نیز اشاره و تاکید کرد، تهران و بغداد باید برای گسترش همکاری‌های بانکی دو کشور تلاش کنند.

روحانی افزود: ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرزهای مشترک دو کشور می‌تواند موجب تقویت روابط و همکاری‌های ایران و عراق شود.

رئیس پارلمان عراق نیز در این دیدار، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق را بسیار مهم و نقطه عطفی در روابط رو به توسعه دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد روابط عراق و ایران بیش از پیش گسترش یابد.

"محمد الحلبوسی"  تأکید کرد، پارلمان و همه گروه‌های سیاسی عراق از رویکرد دولت این کشور برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران استقبال و از توافقات دو کشور حمایت خواهند کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد.

"حسن روحانی" پیش از دیدار با رئیس پارلمان عراق، با "برهم صالح" رئیس جمهور و "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر این کشور به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرده بود.

 

کلیدواژه