عراقچی: ایران توان خود را برای کمک به مردم و دولت افغانستان به کار می گیرد
(last modified 1397-12-26T04:13:49+00:00 )
حوت 26, 1397 08:43 Asia/Kabul
  •  عراقچی: ایران توان خود را برای کمک به مردم و دولت افغانستان به کار می گیرد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران حداکثر توان خود را برای کمک به مردم و دولت افغانستان و حفظ وحدت و همبستگی تمامی گروه ها و اقشار مردم این کشور به کار خواهد گرفت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز شنبه در دیدار «محمد عمر داودزی» نماینده رئیس جمهوری افغانستان در امور صلح، اتخاذ رویکرد منطقه ای و مشارکت فعالانه کشورهای همسایه در روند صلح در این کشور را مورد تاکید قرار داد.
داودزی هم با ارائه گزارشی از آخرین تحولات مربوط به روند صلح در افغانستان، از حمایت های ایران از مردم و دولت افغانستان و اتخاذ مواضع سازنده در ارتباط با روند صلح در کشورش قدردانی کرد.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و نماینده رئیس جمهوری افغانستان در امور صلح، همچنین بر حفظ ساختارهای سیاسی و قانون اساسی افغانستان به عنوان دستاورد سالها جنگ و فداکاری مردم این کشور تاکید و مشارکت تمام جناح های افغانستان در روند صلح به عنوان شرط های لازم برای رسیدن به صلح پایدار را خواستار شدند.
حضور داعش در افغانستان به عنوان تهدیدی مشترک برای صلح و امنیت در منطقه و لزوم همکاری برای مبارزه با این گروه تروریستی نیز از محورهای گفت و گوی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و نماینده رئیس جمهوری افغانستان در امور صلح اعلام شده است.
«محمد عمر داودزی» نماینده رئیس جمهوری افغانستان در امور صلح برای گفت وگو با مقام های ایرانی روز شنبه وارد تهران شد.

 

کلیدواژه