روحانی: روابط ایران و عراق مستحکم است؛ دیگران قادر به ایجاد اختلال در آن نیستند
(last modified 1397-12-26T04:20:05+00:00 )
حوت 26, 1397 08:50 Asia/Kabul
  • روحانی: روابط ایران و عراق مستحکم است؛ دیگران قادر به ایجاد اختلال در آن نیستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، شنبه شب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ایران با اشاره به سفر اخیر خود به عراق تصریح کرد روابط دو کشور همسایه، مسلمان و برادر از چنان استحکام و مبانی مشترکی برخوردار است که دیگران قادر به ایجاد اختلال در آن نیستند.

به گزارش ایرنا، "حسن روحانی" در این جلسه از میزبانی گرم دولت و ملت عراق از هیات ایرانی قدردانی و با تأکید بر اجرایی کردن سریع توافقات دو کشور، به ویژه در حوزه اقتصادی، این سفر را بسیار مثبت و نقطه عطفی در روابط دو کشور ارزیابی کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران صبح روز دوشنبه 20 حوت در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد.

"حسن روحانی" در عراق با بسیاری از مقامات و شخصیت های عراقی از جمله "برهم صالح" رئیس جمهور، "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر، "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان و آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق به این کشور سفر کرد.

نخست وزیر عراق دوشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور اسلامی ایران با تاکید بر اینکه بغداد  خواهان بهترین روابط با ایران است خاطرنشان کرد، عراقی ها دست دوستی و برادری به سمت ایران همسایه عزیز‌شان دراز می کنند.

"عادل عبدالمهدی" با تجلیل از حمایت‌های دولت و ملت ایران در مبارزه مردم عراق با تروریسم داعش، تصریح کرد، عراق نسبت به گسترش، تعمیق و تحکیم همه جانبه مناسبات با ایران مصمم است.

امضای پنج توافق بین تهران و بغداد در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به عراق، رایگان شدن روادید برای سفر متقابل مردم ایران و عراق به دو کشور از آوریل 2019 و توافق برای ایجاد شهرک‌های صنعتی در مرز ایران و عراق، نشانه محکمی از راهبردی بودن روابط رو به گسترش ایران و عراق دارد که هیچ طرف سومی نمی‌تواند در این مسیر مانع‌تراشی کند.

روحانی چهارشنبه شب به تهران بازگشت.

 

کلیدواژه