حوت 29, 1397 16:47 Asia/Kabul
  • چهل سال سربلندی و افتخار (ایستادگی در مقابل نظام سلطه)

سال 1397 برای مردم  ایران به نقطه عطف تازه ای تبدیل شد . سالی که پشت سر گذاشته شد مصادف با چهل سالگی انقلاب اسلامی بود .اکنون نظام جمهوری اسلامی وارد دوران تازه ای از حیات خود شده است و مهیای برداشتن گام بزرگ دوم انقلاب است .

اکنون  چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می گذرد . طی این چهل سال نظام جمهوری اسلامی در ایران نه فقط تضعیف نشده بلکه روز به روز هم تقویت شده است .
البته مشکلات همواره بوده و خواهند بود اما مسئله مهم حفظ روحیه پر نشاط و امید به آینده بهتر است .اگر به گذشته  انقلاب برگردیم می بینیم که نظام نوپای جمهوری اسلامی  ایران از همان روز اول با چالش های گوناگون  مواجه بود، چالش هایی که شاید هر کدام از آنها می توانستند نه یک نظام بلکه یک کشور را نابود کنند اما بر عکس همه این چالش ها موجب  شد که نظام جمهوری اسلامی ایران قویتر از قبل از این چالش ها خارج شود.

طی چهل سال  گذشته کمتر مقطعی بوده است  که آمریکایی ها ادعا نکنند نظام جمهوری اسلامی ایران بزودی فرو خواهد پاشید.

همانگونه که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دربیاناتشان  /در 12 مهر 97/ فرمودند ؛همین که انقلاب اسلامی توانست ایران را از دست انگلیس و أمریکا نجات دهد موفقیتی بزرگ برای این انقلاب به حساب می آید.
ایران امروز برای مبارزه با دشمنان خود در مرزهای خود نمی جنگد بلکه چند هزار کیلومتر آنطرف تر دشمنان خود را نابود می کند .ایران تسلیحات مورد نیاز خود را خود تولید می کند و می تواند در مقابل دشمنان با اقتداربایستد.
ملت ایران در همه این سالها از توطئه های سرنگونی داخلی گرفته تا جنگ عراق با حمایت ده ها کشور بر علیه ایران ومحاصره و تحریم های اقتصادی  با موفقیت عبور کرده و به تجربه آموخته است  که برای ادامه راه روشن خود باید از مشکلات با استقامت عبور کند  . نمی توان توقع داشت که دشمنان از توطئه ها ی خود برای ضربه زدن به ایران دست بکشند  اما می توان اطمینان داشت تا زمانیکه ملت ایران در کنار هم باشند به دشمنان اجازه نخواهد داد که به اهداف شان برسند .ملت ایران  نشان داده است  که می تواند توطئه های آمریکا را ناکام کنند و قطعا در آینده هم این کار را انجام می دهند.
جمهوری اسلامی امروز به بزرگترین چالش برای ایالات متحده و متحدین اش تبدیل شده چون آنها می دانند با وجود این نظام و ایستادگی بر آرمان هایش  نمی توانند به دوران سیطره بر ملت ایران باز گردند  .
انقلاب اسلامی با طرح اندیشه های رهایی بخش در واقع استکبارجهانی را به چالش کشاند  .دشمنان اسلام بخوبی می دانند که برای در هم شکستن الگوی مقاومت اسلامی و برداشتن موانع توسعه طلبی های امریکا و اسراییل در منطقه باید تفرقه ایجاد کرد .

امروز امریکا با اهدافی شیطانی مقابل امت اسلام ایستاده  و در حال فتنه گری و توطئه است .بنای سیاست اصلی امریکا در منطقه  جنگ‌افروزی است  و خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است.

بی تردید آنچه در سال های اخیر از جمله درسوریه ؛ عراق و در غزه ، یمن ،بحرین و افغانستان شاهد بوده و هستیم ؛ نسخه پیاده شده این جریان و توطئه بزرگ بوده است .

رهبر معظم انقلاب این جریان را در : «ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بیرحمانه سرکوب کردن، و آتش این فتنه‌ی هولناک را همواره تیزوتند کردن» ؛ بیان کرده اند  .

 ایشان در بیاناتشان  در این باره با اشاره به  شگرد دشمنان  از طریق کشیدن دیوار میان ایران و جهان اسلام نیز اشاره وتصریح می کنند :همه مکلفند در برچیدن این دیوار ساختگی تلاش کنند.

ملت ایران با روحیه استقامت و استقلال خواهی  در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه فقط درعرصه های دفاع مقدس و صیانت از امنیت ایران بلکه در عرصه سازندگی و علم و فناوری نیز گامهای بلندی برداشته است .

محمد حسین جمشیدی عضو هیأت علمی پژوهشکدۀ امام خمینی و انقلاب اسلامی می گوید :

نظام جمهوری اسلامی  که از جوهرۀ عقلی ـ دینی و فرهنگی غنی برخوردار است دارای ویژگیهایی مانند وحدت گراییو تحول، عدالت خواهی و ظلم ستیزی است.

تجربه نزدیک به چهل سال انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ، این  واقعیت را به اثبات رسانده است که  حفظ این ارزش ها یک سرمایه ماندگار و ارزشمند برای ثبات ؛ پیشرفت وامنیت ملت ایران است .این سرمایه عظیم به انقلاب اسلامی و همچنین حرکت های انقلابی و جهادی؛ چابکی و انگیزه برای ساختن آینده ای سرافراز تر را داده است .

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از بسیجیان این حضور را تداعی کننده شور و شوق دوران انقلاب ودفاع مقدس توصیف  وتاکید کردند: دشمن خصومت خود را از هر طرف تشدید کرده تا مقاومت برخاسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کند، اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطانی تکفیری داعش، دشمنان را به زانو درآوردند و مفهوم «ما می‌توانیم» را بار دیگر برای همه اثبات کردند.

استمرار این حرکت پر نشاط نشاندهنده پویایی و شادابی اندیشه های انقلاب اسلامی است . همه این ارزشها در جوهره  نظام جمهوری اسلامی نهادینه شده و بیانگر  اقتدار  نظام جمهوری  ایران است.از اینرو هدف استکبار، ضربه زدن به عناصر اقتدار ایران اسلامی است.  تحمیل جنگ ؛ فشار سیاسی و اقتصادی و جنگ روانی  از گزینه ای امریکا برای ضربه زدن به ایران بوده است اما در همه توطئه هایش  شکست  خورده است .

رهبر معظم انقلاب در این خصوص به عناصر اقتدارایران اشاره  کردند و گفتند : 

" استقرار و ثبات اجتماعی، امنیت و وحدت ملی، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب ادامه حرکت پیشرفت رو به توسعه علمی، گسترش و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی، پیشرفت دفاعی و موشکی و حضور در منطقه، عناصر اقتدار جمهوری اسلامی است و دشمنان به دنبال ضربه زدن به این عناصر قدرت هستند."

آنگونه که رهبر معظم انقلاب در بیاناتی خاطر نشان کرده اند ؛

«عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران» سه واقعیت انکارناپذیر است که دشمنان آرزو می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی های خود، دچار گمان غلط شود.

جمهوری اسلامی ایران اکنون با وجود سیاهنمایی ها و جریان های القایی ایران هراسی  غرب ؛به کانون اصلی بیداری اسلامی در میان ملتهای منطقه تبدیل شده ودر مواجهه با توطئه ها و اقدامات مختلف دشمن، هیچگاه احساس ضعف و خستگی نداشته و عقب نشینی نکرده است. ملت ایران  سال گذشته که از بسیاری جنبه ها سالی حساس و پر آزمون بود با  حضور پر رنگ خود درجشن چهل سالگی انقلاب ودر عرصه مقاومت در مقابل فشارهای امریکا و در صحنه های مقابله با تهدید ها و تروریسم نشان داد که تسلیم زور گویان نخواهد شد .
نقش آفرینی و اثر گذاری این پایداری نشان داد که ملت ایران بخوبی توانسته است   با روشنگری و ترویج فرهنگ و اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی پیام انقلاب و اسلام را به جهانیان برساند.این شاخص ها  سال 97 را با وجود برخی مشکلات اقتصادی به سالی توام با دستاوردهای ماندگار برای ملت ایران تبدیل کرد .

کلیدواژه