حمل 10, 1398 11:04 Asia/Kabul
  • تجلی وحدت ملی در جشن 22 بهمن

نظام جمهوری اسلامی، برآمده از وحدت و یکپارچگی ملت ایران است. یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که از روز اول، حضور مردم در همه صحنه ها منشاء اقتدار و مشروعیت نظام بوده است.

انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و این روز سرآغاز تحولی بزرگ است که سرنوشت ملت ایران را از وابستگی، بسوی استقلال و عزت هدایت کرد.

این روز  تاریخی؛ عزت و عظمت و استقلال واقعی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. از اینروست که هرسال ملت ایران در روز 22 بهمن با حضور یکپارچه و پر نشاط خود سالروز پیروزی ملت ایران در انقلاب را با جلوه هایی کم نظیر در مقایسه با انقلاب های جهان جشن می گیرند. 

مشارکت مردم در این راه پیمایی همواره سبب افزایش احساس غرور و افتخار ملت ایران شده است. از این دیدگاه 22 بهمن تنها یک جشن ملی نیست بلکه حرکت بزرگی است که همه درکنار هم؛ اصل وحدت و یکی بودن را که منشاء اقتدار ملت ایران است، به رخ دشمنان می کشند.

حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی های 22 بهمن، در همه این سال ها به نماد استقامت؛ وحدت و جشن پیروزی ملت ایران بر نظام سلطه تبدیل شده است.

ملت ایران در راه پیمایی 22 بهمن سال 97 نیز این روز تاریخ ساز را با حضور با شکوهش تجلی دوباره ای بخشید.

22 بهمن سال 97 در عین حال جش بزرگ چهل سالگی انقلاب بود که با نشاط و امید به آینده با آرمان های انقلاب برگزار شد.

راپیمایی 22 بهمن سال 97 ازاین دیدگاه با راه پیمایی های سال ها گذشته تفاوت داشت. این راه پیمایی در شرایطی برگزار شد که دولتمردان آمریکا در لفاظی های خود گفته بودند، ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید.

آمریکایی ها به تلاش های خود برای براندازی نرم و ایجاد گسست میان مردم و نظام اسلامی با استفاده از تحریم فلج کننده اقتصادی برای ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی بسیار امیدوار بودند.

ملت ایران در چهل سال گذشته اما از آزمون های بزرگ و سختی همچون جنگ و محاصره اقتصادی سربلند و پیروز بیرون آمده است. در همه این سالها هیچ چیز نتوانست عزم و اراده ملت ایران را برای ادامه راه انقلاب دچار سستی و تردید کند.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب: "انقلاب ریزش داشته است امّا در کنار این ریزش، چند برابر، ما رویش داریم؛ رویش انقلاب؛ معجزه‌ی انقلاب این است."

دشمنان نظام جمهوری اسلامی فراموش کرده اند که ملت ایران برای استقلال و سربلندی خود انقلاب کرد. استقلال و سربلندی یک ملت را نمی توان با لفاظی های موهوم تحت الشعاع قرار داد و نادیده گرفت. انقلاب اسلامی زمینه ساز خیزشی جهانی شد که مهترین مولفه آن ایستادگی در مقابل زور گویان و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست. ملت ایران بر اساس این معادله با تکیه بر وحدت و یکپارچگی و با استفاده از ظرفیت های درونی خود توانست جایگاه خود را به عنوان انقلابی با ثبات و اثر گذار تثبیت کند و به راه خود ادامه دهد.

از اینروست که در 22 بهمن چهل سالگی انقلاب نیز ملت ایران با نشاط و پویایی مضاعف و با انگیزه هایی قوی تر از گذشته با شرکت در جشن بزرگ 22 بهمن نشان داد بر سر آرمان های خود ایستاده است و این حقیقتی است که در محاسبات دولتمردان آمریکا نمی گنجد.

رهبر معظم انقلابدر بیاناتی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفتند: "آمریکایی‌ها با تکیه بر این مشکلات، خیالاتی را در سرِ کم مغز و بی تدبیرشان می پرورانند. بر همین اساس اخیراً رئیس جمهور آمریکا به برخی سران اروپا گفته است اگر تا دو سه ماه صبر کنید کار جمهوری اسلامی ایران تمام است. این خیالات، انسان را به یاد سخنان چهل سال قبل آمریکایی‌ها و نوکران آنها در داخل می اندازد که به یکدیگر مژده سرنگونی شش ماهه جمهوری اسلامی را می دادند اما اکنون چهار دهه از عمر نظام اسلامی گذشته است."

دشمنان ملت ایران این واقعیت را می دانند اما همچنان با تحلیل های غلط امیدوارند که نا امیدی و خسته شدن ملت ایران از انقلاب را ببینند. حضور با نشاط ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن 97 در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اما به دشمنان نشان داد ملت ایران مرعوب قدرت های سلطه‌گر نمی شود و در جشن بزرگ 22 بهمن اینگونه به گزینه های روی میز مقام های کاخ سفید پاسخی معنا دار داد.

عظمت راهپیمایی ملت ایران که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سال های پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان  داد.

ملت ایران با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن، در واقع قدرت نرم خود را به رخ دشمنان کشید. به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ عزم و بصیرت ملت ایران، حادثه‌ی بزرگ و خیره کننده‌ ای آفرید، ونهیب ملت ایران دشمن را به عقب میراند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم می ریزد.

از این دیدگاه جشن با شکوه 22 بهمن را می بایست نقطه عطف جدیدی درسربلندی و پیروزی ملت ایران دانست.  ملت ایران با مقاومت کم نظیر خود طی نزدیک به چهل سال نشان داده که توانایی ایستادن مقابل زور گویی های آمریکا را دارد و همین ایستادگی امروز به پشتوانه مستحکم نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است. آمریکا بعد از شکست هایش در دامن زدن به بحران تروریسم و اشغالگری داعش در سوریه؛ به شدت تلاش می کند تا ایران را به انزوا بکشاند و در فضای بین المللی تحت فشار قرار دهد.

در چنین موقعیتی دو اتفاق می تواند مسیر این حرکت را تغییر دهد. اتفاق نخست، پاسخ مقتدرانه به عناصر برهم زننده امنیت و کوتاه کردن دست بیگانگان از مداخله در منطقه است. نظام جمهوری اسلامی با حضور مقتدرانه خود به این تحرکات پاسخی کوبنده داد و چشم فتنه را کور کرد.

اما اتفاق دوم و مهمتر که دشمن را به انزوا و انفعال می کشاند حضور ملت در کنار عملگرایی نظام است که به حرکت های استقلال خواهانه و دفاع از نظام در مقابل تهدیدها، انگیزه و قدرت می بخشد. این همان اتفاق مهمی است که در راه پیمایی های 22 بهمن همواره تکرار شده است. این حرکت بزرگ در سال 97 که  بسیار حساس و تعیین کننده بود در عالی ترین سطح متجلی شد و حضور آگاهانه و انقلابی مردم در مقابل فشارها و توطئه سازی های دشمنان را به نمایش گذاشت.

کلیدواژه