دستکم 11 کشته و 40 نفز زخمی بر اثر سیل در استان فارس ایران
(last modified 1398-01-05T12:59:49+00:00 )
حمل 05, 1398 17:29 Asia/Kabul
  • دستکم 11 کشته و 40 نفز  زخمی بر اثر سیل در استان فارس ایران

بر اثر سیل شدید در شهر شیراز در استان فارس (جنوب غرب ایران) دستکم 11 نفر کشته و حدود 40 نفر زخمی شدند.  

به گزارش رادیو دری، این سیل امروز دوشنبه در منطقه « دروازه قرآن» شیراز روی داد و دستکم 200 خودرو را با خود برد.

گزارش ها حاکی است بیشترحادثه دیدگان مسافران نوروزی بودند . برخی مناطق دیگر شیراز هم براثر سیل و وقوع سیلاب دچار حادثه شد . بخش های زیادی از بازار وکیل شیراز ، یکی از بازارهای تاریخی ایران را آب فراگرفت . ارتفاع سطح آب در بازار وکیل شیراز به حدود 80 سانتی متر رسیده است.

در استان لرستان در غرب ایران نیز طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی معابر در رفت و آمد مردم اختلال ایجاد کرده است . استانداری لرستان از خسارات زیاد به زیرساختهای برخی مناطق این استان، براثر سیل و باران شدید خبر داد .

در استان سیل زده گلستان در شمال شرق ایران نیز، بعد از هفت روز از جاری شدن سیل، حدود 50 درصد از ارتفاع آب در شهر سیل زده "آق قلا" کاهش یافته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور ایران که به استان گلستان رفته است گفت: تخلیه آب در شهر آق قلا ، با کمک تمام نیروهای امدادی و مردم از اولویت های کاری است . گفته می شود تا دو روز آینده آب از شهر "آق قلا " به طور کامل خارج شود . 

سازمان هواشناسی ایران درباره وقوع سیل و آب گرفتگی در دستکم پنج استان ایران هشدار داده است .

این سازمان همچنین اعلام کرد احتمال وقوع سیلاب در استانهای خوزستان (جنوب غرب)، بوشهر (جنوب )، ایلام (غرب)، فارس ، (جنوب غرب) کرمانشاه ، کردستان و لرستان (غرب) ، چهارمحال و بختیاری (جنوب غرب) و استان اصفهان (مرکز) وجود دارد .

کلیدواژه