حمل 20, 1398 17:26 Asia/Kabul
  • ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران را محکوم کرد

ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام خصمانه آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی، نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد.

به گزارش ایرنا، ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در این بیانیه تصریح کرد، مطالعه رفتار‌های ماجراجویانه آمریکای جنایتکار و خونریزی در منطقه طی چند دهه گذشته این واقعیت را به اثبات می‌رساند که واشنگتن همواره با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی و توجیه جنایات تروریستی خود از هیچ تلاشی برای ناامن کردن منطقه غرب آسیا فروگذار نکرده و با حمایت‌های پیدا و پنهان از گروه‌های تروریستی از جمله داعش، القاعده و جبهه النصره به اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف جهان دامن زده است.

در بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران خاطرنشان شده است، اقدام دولت آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واقع تلاش مذبوحانه و از سر استیصال و انتقام جویی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های آمریکایی ها در منطقه است که البته هیچ ارزش و اعتبار عملیاتی ندارد و عملا محکوم به شکست است.

ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران تاکید کرد، پیرو تصمیم شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل رژیم آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" و تمامی پایگاه ها، یگان‌ها و نیرو‌های وابسته به آن را در منطقه گروه تروریستی دانسته و با نیرو‌های ارتش آمریکا به عنوان تروریست برخورد خواهد کرد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام  کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داده است.

سپاه پاسداران نقشی اساسی در مبارزه با تروریست های مورد حمایت آمریکا در منطقه دارد.

کلیدواژه