روحانی: تصمیم ایران و پاکستان برای تشکیل نیروی واکنش سریع در مرزهای مشترک
(last modified 1398-02-02T10:08:00+00:00 )
ثور 02, 1398 14:38 Asia/Kabul
  • روحانی: تصمیم ایران و پاکستان برای تشکیل نیروی واکنش سریع در مرزهای مشترک

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران و اسلام آباد تصمیم گرفتند برای مبارزه مشترک با تروریسم در مرزها، نیروی واکنش سریع تشکیل دهند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در تهران افزود: ایران و پاکستان توافق کردند همکاری امنیتی دو کشور افزایش یابد.

روحانی مذاکره با نخست وزیر پاکستان را گام جدید در روابط تهران و اسلام آباد دانست و تصریح کرد: دو کشور مصمم هستند این روابط توسعه یابد و هیچ کشور ثالثی نمی تواند این روابط را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به ظرفیت های تهران و اسلام آباد برای گسترش همکاری تجاری و اقتصادی اظهار کرد: ایران آماده است نیازهای نفتی پاکستان را تامین کند و اقدامات لازم را نیز در مورد تکمیل خط لوله گاز انجام دهد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در این نشست خبری مشترک، با اشاره به جایگاه ایران در منطقه غرب آسیا گفت: تهران و اسلام آباد می توانند در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان نقش موثری ایفا کنند.

عمران خان همچنین اقدامات آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق جولان اشغالی به این رژیم ، نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل دانست و افزود: این اقدام نقض حقوق انسانهاست.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مساله کشمیر نیز گفت: کشمیر راه حل نظامی ندارد و اگر مشکل آن حل شود تجارت در منطقه رونق می گیرد.

عمران خان همچنین بر ضرورت افزایش همکاری ایران و پاکستان در زمینه های مختلف تاکید کرد.

 

کلیدواژه