تخت روانچی: تلاش آمریکا برای سوء استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ به جایی نخواهد رسید
(last modified 1398-02-12T05:56:11+00:00 )
ثور 12, 1398 10:26 Asia/Kabul
  • تخت روانچی: تلاش آمریکا برای سوء استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ به جایی نخواهد رسید

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تلاش آمریکا برای متهم کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به جایی نخواهد رسید.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، ژوئیه 2015 پس از توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 به تصویب رسید و براساس آن هر شش قطعنامه قبلی که منجر به تحریم‌هایی در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران شده بود، لغو شد.

«مجید تخت روانچی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما افزود: آمریکایی ها در گفت و گو با اعضای شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل تلاش می کنند تا فضای منفی درباره فعالیت‌های موشکی ایران ایجاد کنند.

تخت‌روانچی با بیان اینکه فعالیت های موشکی ایران به هیچ وجه ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ندارد، تصریح کرد: این قطعنامه درخواست برای طراحی نکردن و نساختن موشک هایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای است که ایران بارها اعلام کرده است موشک های ایران برای این منظور طراحی نشده اند.

وی به فرافکنی آمریکایی ها در خروج از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و افزود: مواضع ایران کاملا روشن است و سوء استفاده آمریکا از این قطعنامه به اعضای شورای امنیت منتقل شده و با این اعضا در تماس هستیم.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: توان موشکی ایران موضوع دفاع ملی است و اصلاً قابل مذاکره نیست.

کلیدواژه