ثور 12, 1398 12:07 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ایران: اگر ‌‌همکاری های ایران نبود، عراق و سوریه تجزیه می‌ شدند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه هزینه‌های فراوانی پرداخت شده است، تصریح کرد؛ اگر همکارهای ایثارگرانه ایران نبود، عراق و سوریه به دست بدخواهان و دشمنان صلح و امنیت تجزیه می شدند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز پنجشنبه در دیدار فرماندهان نیروی دریایی، هوانیروز و پدافند هوایی ‌ارتش عراق با اشاره به شرایط سیاسی، امنیتی منطقه و جهان، اظهار داشت: ‌تهدیدات و فرصت‌های پیش‌روی دو کشور ایجاب می‌کند که مقامات کشوری و لشکری، رایزنی‌های بیشتری در جهت تأمین منافع دو ملت و ثبات و امنیت در منطقه انجام دهند.

وزیر دفاع ایران افزود: تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا انتقامی بود که آنها از اقدامات سپاه علیه تروریسم در عراق و سوریه گرفتند، هر چند آنها قصد داشتند با این اقدام از روند تثبیت سیاسی امنیتی در عراق و سوریه جلوگیری کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه همکاری های دفاعی ایران و عراق موجب تعادل، توازن، صلح، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد، تاکید کرد؛ دو کشور عزم و اراده جدی و خوبی برای توسعه مناسبات دارند.

فرماندهان عالیرتبه نظامی عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران بر ضرورت تحکیم مناسبات دفاعی دو جانبه براساس حسن همجواری و پیوندهای سیاسی، امنیتی، دینی و اجتماعی میان دو کشور مبتنی بر منافع دو ملت تاکید کردند.

کلیدواژه