ظریف: آمریکا با جنگ اقتصادی از ورود غذا و دارو به ایران جلوگیری می کند
(last modified 1398-03-11T03:57:54+00:00 )
جوزا 11, 1398 08:27 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا با جنگ اقتصادی از ورود غذا و دارو به ایران جلوگیری می کند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی با مردم ایران شده است گفت ، واشنگتن با جنگ اقتصادی از ورود غذا، دارو و قطعات هواپیماهای مسافری به ایران جلوگیری می کند.

"محمد جواد ظریف" در گفت وگو با العالم، جنگ اقتصادی را نشان دهنده سیاست تحمیل، زورگویی و قُلدری دانست و تصریح کرد، این سیاست هیچ‌گاه روی ایران جواب نمی دهد.

ظریف افزود، ایران همواره خواهان صلح بوده وبه تعهدات و مقررات بین المللی پایبند است اما نمی تواند در قبال سیاست های آمریکا که تحمیل جنگ اقتصادی است بی تفاوت باشد.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد، جمهوری اسلامی آن‌قدر قدرتمند است که با هرگونه تهدیدی مقابله می‌کند.

ظریف همچنین به کاهش تعهدات برجامی ایران پس از عمل نکردن اروپایی ها به تعهداتشان در قبال این توافق بین المللی اشاره کرد و گفت: ایران یک سال به اروپا فرصت داد تا به تعهداتش در قبال برجام عمل کند اما اروپا نتوانست از این فرصت بهره ببرد.

وزیر خارجه ایران افزود، ایران بر اساس برجام می تواند برخی اقدامات را در قبال نقض طرف مقابل انجام ندهد.

وزیر خارجه ایران به طرح آمریکایی معامله قرن نیز اشاره کرد و گفت: معامله قرن با مقاومت مردم فلسطین حتما به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد.

ظریف همکاری برخی کشورهای عرب منطقه با آمریکا برای اجرای این طرح را مایه تاسف برشمرد و تصریح کرد،جمهوری اسلامی ایران از هر حرکتی که حقوق مردم فلسطین را پایمال کند حمایت نخواهد کرد.

کلیدواژه