بیانیه مجلس ایران در حمایت از مواضع رهبر انقلاب در ملاقات با نخست وزیر ژاپن
(last modified 1398-03-28T11:43:39+00:00 )
جوزا 28, 1398 16:13 Asia/Kabul
  • بیانیه مجلس ایران در حمایت از مواضع رهبر انقلاب در ملاقات با نخست وزیر ژاپن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در بیانیه‌ای از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در ملاقات با نخست وزیر ژاپن حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ایران قرائت شد، آمده است: مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در ملاقات با نخست وزیر ژاپن تجلی کامل از اصول راهبردی «عزت، حکمت و مصلحت» نظام جمهوری اسلامی بوده است.

نمایندگان مجلس ایران تاکید کردند: بی‌شک تاثیر ملاقات نخست‌وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری موجب شد تا مخالفانِ آرامش و امنیت منطقه، اقدام به آتش کشیدن کشتی‌های نفتی در دریای عمان کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در این بیانیه ضمن محکوم کردن این حادثه مشکوک، با اعلام و اعلان حمایت خود از اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی، از همه مسئولان و مدیران ایران درخواست کردند با قطع امید از بیگانه و با اتکا به ظرفیت‌های کشور، مشکلات داخلی را برطرف کنند.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن پنجشنبه گذشته (13 ژوئن) در تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار نخست وزیر ژاپن خطاب به مقام معظم رهبری گفت: من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به جنابعالی برسانم.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر ژاپن گفتند: «ما در حُسن‌نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما درخصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد».

کلیدواژه