ایران در جایگاه نخست ثبت جهانی محصولات در سال 2018 با ثبت 18 محصول
(last modified 1398-04-16T03:34:11+00:00 )
سرطان 16, 1398 08:04 Asia/Kabul
  •  ایران در جایگاه نخست ثبت جهانی محصولات در سال 2018 با ثبت 18 محصول

مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۸ محصول صادراتی توانست رتبه نخست دنیا در ثبت محصولات را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید مهدی میرصالحی مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران روز شنبه افزود: تاکنون ۶۱ محصول صادراتی ایران  به ثبت جهانی رسیده است.
میرصالحی با بیان اینکه با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو همکاری داریم، تصریح کرد: ثبت جهانی ۱۰ محصول معدنی کشور در سال 2019 با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) را دستور کار داریم.
میرصالحی با اشاره به برخی برنامه های یونیدو در ایران افزود: پروژه شیلات در بندر چابهار در جنوب شرقی ایران در حال اجرا با استفاده از فناوری‌های نوین است و یکی از ۸ پروژه یونیدو است. همچنین پروژه اشتغال در ۵ استان ایران و پروژه کمک به استارت آپها با مبلغ ۲ میلیون دلار از پروژه های دیگر یونیدو هستند.
وی تاسیس مرکز همکاری های جنوب یونیدو در ایران و مذاکره با سازمان همکاریهای اقتصادی(اکو) برای تاسیس مرکز انرژی های تجدید پذیر در ایران را دو پروژه دیگر یونیدو در ایران دانست.

 

کلیدواژه