سرطان 30, 1398 08:11 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا صلح و ثبات در سراسر جهان را در معرض تهدید قرار داده است

وزیر امورخارجه ایران گفت: موج جدید ماجراجویی یکجانبه‌گرایانه آمریکا در حال تضعیف حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز شنبه در نشست وزیران امورخارجه جنبش غیرمتعهدها در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، تصریح کرد: همکاری بین‌المللی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تجارت آزاد، محیط زیست، حاکمیت قانون، سازمان‌های بین المللی و مواردی بیشتر به گونه‌ای بی سابقه در حال صدمه دیدن است.
ظریف با یادآوری نتایج فاجعه‌آمیز موج قبلی یکجانبه گرایی آمریکا در اوایل دهه 2000 میلادی شامل اشغالگری‌ها، بی‌رحمی‌ها و افراط گرایی خشن، بر مقابله با موج جدید یکجانبه‌گرایانه آمریکا تاکید کرد.
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه بسیاری از متحدان آمریکا در معرض سیاست بی‌سابقه مداخله در امور داخلی آن‌ها قرار دارند، افزود: آمریکا در تلاش برای از بین بردن توافق برجام، نه تنها قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است بلکه کشورهایی را که خود را ملزم به ماندن در این توافق می‌‌دانند، تحریم کرده است. 
ظریف با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جبهه مقاومت در برابر تمایلات یکجانبه گرایانه جدید آمریکا است،افزود: دخالت فاحش آمریکا در امور داخلی ونزوئلا از جمله از طریق دامن زدن به تلاش‌های مربوط به کودتای نظامی در ماه آوریل گذشته نمونه‌ای دیگر از رفتار بدخواهانه آمریکا است.
وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه تحرکات غیرقانونی آمریکا، در حال تشدید بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا است، تاکید کرد: برخی رژیم‌های عرب که با طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا ضد مردم فلسطین همراهی می‌کنند، نه تنها به فلسطینیان خیانت می‌کنند بلکه صلح و امنیت سراسر منطقه را معرض تهدید قرار داده‌اند.

 

کلیدواژه