اسد 02, 1398 10:30 Asia/Kabul
  • هذیان‌گویی فرمانده تروریست‌های

رئیس ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا موسوم به "سنتکام" روز سه شنبه ادعای جدیدی درخصوص ماجرای پهپاد ایرانی مطرح کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، "کنت فرانک مک‌کنزی" Kenneth Frank McKenzie در گفت وگو با  شبکه آمریکایی "سی‌بی‌اس" بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرکی مدعی شد، نظامیان این کشور هفته گذشته دستکم دو پهپاد ایرانی را سرنگون کرده‌اند.

"ترامپ" پنجشنبه گذشته مدعی شده بود، ناو "یواس‌اس باکسر" آمریکا، یک فروند پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اما جمعه شب با انتشار تصاویر پرواز این پهپاد و رصد ناو آمریکایی، سند واهی بودن این ادعای رئیس‌ جمهور آمریکا را ارائه کرد.

سردار سرتیپ پاسدار "ابوالفضل شکارچی" سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران نیز صبح جمعه اعلام کرده بود این پهپاد پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه خود بازگشته است.

سیدعباس عراقچی  معاون سیاسی وزیر خارجه ایران هم صبح جمعه در واکنش به این ادعای "ترامپ" در توییتر با بیان اینکه ایران هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه در هیچ جای دیگر از دست نداده‌است به طنز نوشت، «نگرانم که ناو "یو اس اس باکسر" اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داده باشد.»

کلیدواژه