لاریجانی: توسعه روابط ایران و چین به سود صلح و امنیت جهانی است
(last modified 1398-05-08T10:19:12+00:00 )
اسد 08, 1398 14:49 Asia/Kabul
  • لاریجانی: توسعه روابط ایران و چین به سود صلح و امنیت جهانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، توسعه روابط تهران و پکن را برای امنیت و صلح جهانی سودمند توصیف کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی ایران پشتیبان گسترش روابط دو کشور است.

به گزارش خانه ملت، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در دیدار «سونگ تائو» Song Tao وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین در تهران گفت: رایزنی ایران و چین و همراهی برخی کشورهای دوست، می‌تواند مقابل خصومت آمریکا قرار گرفته و آثار آن را خنثی کند.

لاریجانی با اشاره به سفر چندی پیش خود به چین تصریح کرد: در سفر به چین و ملاقات با مسئولان این کشور، علاقه به گشودن فصل جدیدی در روابط دو کشور، محسوس بود.

«سونگ تائو» وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین نیز با اشاره به تحولات پیچیده منطقه و بین‌الملل بر اجرایی شدن توافقات مهم دو کشور تاکید کرد.

«سونگ تائو» افزود: اراده استوار چین برای توسعه مناسبات خود با ایران تغییر نخواهد کرد و چین همواره آماده توسعه روابط با ایران است.

وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین تاکید کرد: تجربیات ایران و چین نشان می‌دهد کشورهای در حال توسعه نیاز به کپی کردن الگوی توسعه غربی ندارند و با الگوی پیشرفت بومی می‌توانند توسعه یابند.

سونگ تائو با حمایت از تلاش‌های ایران برای حفظ برجام و اجرای تعهدات طرفین تصریح کرد: یکی از اهداف این سفر، هماهنگی بین دو کشور برای مقابله با اقدامات یکجانبه و سلطه جویانه آمریکاست.

 

کلیدواژه