موسوی: هند و پاکستان با روش گفت و گو در جهت منافع مردم منطقه گام بردارند
(last modified 1398-05-16T07:39:15+00:00 )
اسد 16, 1398 12:09 Asia/Kabul
  • موسوی: هند و پاکستان با روش گفت و گو در جهت منافع مردم منطقه گام بردارند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: هند و پاکستان به عنوان دوستان و شریکان منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ روش های مسالمت آمیز و گفت و گو در جهت تامین منافع مردم منطقه گام های موثر بردارند.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به تحولات اخیر جامو و کشمیر گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیمات اخیر دولت هند درباره جامو و کشمیر را از نزدیک پیگیری و توضیحات ارائه شده توسط مقامات هند و پاکستان درباره تحولات اخیر را با دقت دنبال می‌کند.
موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هند و پاکستان به عنوان دوستان و شریکان منطقه‌ای خود انتظار دارد با اتخاذ روش‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو در جهت تامین منافع مردم منطقه گام‌های موثر بردارند.
نخست‌وزیر هند روز دوشنبه امتیازهای خاص ایالت جامو و کشمیر را لغو کرد و بند "۳۵ ای"  قانون اساسی این کشور کنار گذاشت.
علاوه بر این دولت هند روز دوشنبه تعدادی از رهبران کشمیر را در حصر خانگی قرار داد.
به گفته مقامات هندی، مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «عمران خان » نخست وزیر پاکستان درباره ورود آمریکا به مساله کشمیر، از جمله دلایل دولت هند برای تغییر قوانین اساسی این کشور در ارتباط با کشمیر بوده است.
پروسه صلح افغانستان و ایفای نقش پاکستان برای تسریع خروج آمریکا از این کشور هم سبب شده است تا دهلی نو نسبت به درخواست های پاکستان از آمریکا نگران شود.

کلیدواژه