دستیار ارشد وزیر خارجه ایران: تهران به تلاش های خود برای رفع محاصره یمن ادامه می دهد
(last modified 1398-05-21T04:49:41+00:00 )
اسد 21, 1398 09:19 Asia/Kabul
  • دستیار ارشد وزیر خارجه ایران: تهران به تلاش های خود برای رفع محاصره یمن ادامه می دهد

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی عصر یکشنبه در دیدار "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تهران تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش های خود برای رفع محاصره یمن و ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "علی اصغر خاجی" در این دیدار بر حمایت ایران از راه حل سیاسی برای بحران یمن تاکید کرد و اظهار داشت، ایران از توافق استکهلم حمایت می کند.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در این  دیدار همچنین از جامعه جهانی خواست فشارهای خود را به ائتلاف سعودی برای اجرای کامل تعهداتش در قبال  توافق استکهلم افزایش دهد.

"محمد عبدالسلام" نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های سیاسی و انسانی جمهوری اسلامی ایران از کشور و مردم یمن گزارشی از روند اجرای توافق استکهلم و چشم انداز آینده تحولات میدانی و سیاسی یمن ارائه کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن پیش از این دیدار نیز با "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی کرده بود.

ظریف در این دیدار با ابراز تاسف از کشتار مردم مظلوم یمن و محاصره پنج ساله این کشور خواستار توقف هر چه سریع‌تر جنگ و  رفع محاصره یمن شده بود.

"محمد عبدالسلام" برای دیدار و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می برد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

کلیدواژه