موسوی: فرانسه تاکنون پیشنهاد قابل اعتنایی برای جبران تعهدات اروپا ارائه نداده است
(last modified 1398-05-21T09:42:36+00:00 )
اسد 21, 1398 14:12 Asia/Kabul
  •  موسوی: فرانسه تاکنون پیشنهاد قابل اعتنایی برای جبران تعهدات اروپا ارائه نداده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هرگونه پیشنهاد قطعی و قابل اعتنا از سوی فرانسه برای جبران عملی نشدن تعهدات اروپایی ها را رد کرد.

برخی رسانه ها از جمله پایگاه خبری آمریکایی «المانیتور» Al-Monitor اعلام کردند، در تماس تلفنی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، دو پیشنهاد از سوی پاریس مبنی بر حساب بانکی با 15 میلیارد دلار برای راه انداختن اینستکس و دعوت از رییس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست جی7(نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی) در پاریس مطرح شده است.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره گمانه زنی برخی رسانه ها مبنی بر پیشنهادهای فرانسه به ایران گفت: در مذاکرات تلفنی میان رؤسای جمهور ایران و فرانسه که در چند نوبت برقرار شده، پیشنهادهای مختلفی مطرح شده است اما هیچ کدام قطعی نیست.

موسوی با بیان اینکه پس از واکنش هایی که ایران به بی عملی اروپایی ها نشان داد برخی از کشورهای اروپایی تلاش هایی را برای حل مشکلات آغاز کردند افزود: رئیس جمهوری فرانسه بعنوان یکی از اعضا گروه چهار به علاوه یک، اقداماتی را به منظور کاهش تنش شروع کرده است و ایران نیز از این اقدامات استقبال می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: در جریان تلاش فرانسه، فرستاده ویژه مکرون به ایران آمد و «سیدعباس عراقچی» نیز پیامی را بعنوان نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران به رییس جمهوری فرانسه ارائه کرد.

 

کلیدواژه