انتقاد دانشجویان سراسر ایران از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال بحران کشمیر
(last modified 1398-05-22T03:20:15+00:00 )
اسد 22, 1398 07:50 Asia/Kabul
  • انتقاد دانشجویان سراسر ایران از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال بحران کشمیر
    انتقاد دانشجویان سراسر ایران از سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال بحران کشمیر

دانشجویان سراسر کشور با برگزاری تجمع اعتراضی در مشهد، از سکوت کشور‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشری در قبال بحران کشمیر انتقاد کردند.

به گزارش رادیو دری، دانشجویان سراسر کشور حاضر در بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در مشهد، شامگاه دوشنبه در این تجمع، با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «کشتار کشمیر را متوقف کنید» و «کشمیر در خون»، به حوادث اخیر کشمیر اعتراض کردند.

دانشجویان طرح ولایت همچنین با سر دادن شعارهایی مانند «هیهات مناالذله»، «مرگ بر آمریکا» و «نحن ابناء الخمینی»، حمایت خود را از شیعیان کشمیر اعلام کردند.

دانشجویان سراسر کشور در پایان این تجمع بیانیه ای نیز صادر کردند.

در این بیانیه تاکید شده است، ما دانشجویان طرح ولایت با عنایات خاصه حضرت ثامن الحجج اینجا جمع شده‌ایم تا فریاد خود را علیه ظلم و استکبار به‌گوش تمامی انسان‌های آزاده جهان برسانیم و جنایات مستکبرین عالم، که امنیت و آزادی را از بشریت سلب کرده‌اند محکوم کنیم و از ملل اسلامی می‌خواهیم که در برابر این جنایات بپاخیزند تا شاهد ریشه کن شدن ظلم در سراسر عالم باشیم.

در ادامه این بیانیه همچنین از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخواست شده است که طبق وظایف محوله ‌و برطبق دو اصل 152 و 154 قانون اساسی مثل همیشه اقدامات لازم را انجام داده و شرح آن را به گوش ملت استکبار ستیز و به خصوص دانشجویان انقلابی برساند. 

دولت هند 14 اسد اعلام کرد، اصل امتیازات ویژه دولت کشمیر تحت کنترل هند را که در قانون اساسی هند برای این مناطق در نظر گرفته شده، لغو کرده است.

گفته می شود، تغییر در ترکیب جمعیتی کشمیر، مهمترین هدف دولت هند در لغو اختیارات ویژه این منطقه است.

با این تصمیم دولت هند، ضمن فراهم شدن امکان سکونت و خرید و فروش زمین توسط هندوها در کشمیر، مسلمانان در این منطقه به تدریج، کثرت جمعیتی خود را از دست خواهند داد و این موضوع نقش تعیین کننده ای در نتیجه همه پرسی احتمالی برای حق تعیین سرنوشت ساکنان کشمیر خواهد داشت.

کشمیری های تحت کنترل هند این اقدام و دیگر گام‌های اخیر دهلی نو در این منطقه را اعلام جنگ علیه خود خوانده اند.

دولت پاکستان در واکنش به اقدامات خصمانه هند ضد کشمیری ها، «آجی بِساریا» سفیر هند در اسلام آباد را اخراج و روابط تجاری خود را با این کشور به حال تعلیق در آورده است.

کلیدواژه