ظریف در توصیه به اروپایی‌ها: اوفک چیزی فراتر از یک رئیس زندان نیست
(last modified 1398-06-14T10:56:30+00:00 )
سنبله 14, 1398 15:26 Asia/Kabul
  • ظریف در توصیه به اروپایی‌ها: اوفک چیزی فراتر از یک رئیس زندان نیست

وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) چیزی فراتر از یک رئیس زندان نیست.

«محمد جواد ظریف» روز پنجشنبه در این توییت در توصیه و کنایه به اروپایی‌ها نوشت: اگر از اوفک درخواست عفو (مجوز) کنی، به جرمِ گستاخی به انفرادی انداخته خواهی شد و بار بعد ممکن است که سرنوشت شما چوبه دار باشد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: تنها راه از بین بردن تروریسم اقتصادی (تحریم‌ها) آمریکا این است که سرانجام تصمیم بگیری که خودت را از طناب دار رها کنی.

پیش از این نیز ظریف با بیان اینکه اروپا بزر‌گ‌ترین اقتصاد دنیاست، تصریح کرد: اروپایی‌ها نباید سرنوشتشان را در اختیار اوفک قرار ندهید؛ اوفک کل آمریکا نیست، اوفک یک اداره کوچکی است با 500 کارمند؛ هنوز هم اروپایی‌ها پشت در دُکّان اوفک می‌ایستند تا اجازه بگیرند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (The Office of Foreign Assets Control) (OFAC) یکی از ارگان‌های تحت نظر وزارت خزانه داری آمریکا است.

این دفتر براساس اهداف و سیاست‌های خارجی آمریکا علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیرآمریکایی تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی اِعمال می‌کند.

 

کلیدواژه