روحانی در دیدار نخست وزیر اسپانیا: روابط تاریخی ایران و اسپانیا باید مستحکم باقی بماند
(last modified 1398-07-03T02:11:50+00:00 )
میزان 03, 1398 06:41 Asia/Kabul
  •  روحانی در دیدار نخست وزیر اسپانیا: روابط تاریخی ایران و اسپانیا باید مستحکم باقی بماند

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران و "پدرو سانچز" نخست وزیر اسپانیا روز سه شنبه در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و بر گسترش مناسبات و همکاریهای تهران- مادرید تاکید کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش برای تحکیم این روابط تاکید کرد.

روحانی افزود، تحریم ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می پاشد، اما روابط کهن و تاریخی کشورهای دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم باقی بماند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار همچنین بر ضرورت توسعه روابط علمی - دانشگاهی و گسترش همکاری ها ایران  و اسپانیا در زمینه بیو و نانو تکنولوژی تاکید کرد.

"پدرو سانچز" نیز در این دیدار با ابراز تاسف از رنج ملت ایران از تحریم های یکجانبه کنونی و با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد.

نخست وزیر اسپانیا همچنین با اشاره به ابتکار ائتلاف امید  روحانی ابراز امیدواری کرد این ابتکار عمل به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

رئیس جمهور عصر دوشنبه (به وقت محلی) برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

"حسن روحانی" در این سفر ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبین مواضع منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، طرح صلح منطقه ای با عنوان طرح "امید" را ارائه می کند.

کلیدواژه