ظریف: تحریم‌های آمریکا بر دارو و درمان ایران تعریف تروریسم اقتصادی است
(last modified 1398-07-05T06:57:57+00:00 )
میزان 05, 1398 11:27 Asia/Kabul
  • ظریف: تحریم‌های آمریکا بر دارو و درمان ایران تعریف تروریسم اقتصادی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های آمریکا بر دارو و درمان ایران را تعریف کلاسیک تروریسم اقتصادی دانست و گفت: جامعه بین المللی باید آمریکا و دیگر حامیان تروریسم اقتصادی این کشور را مجبور به دست برداشتن از این رفتار کند.

محمد جواد ظریف پنج شنبه شب در نشست عالی رتبه بیمه همگانی که در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، تاکید کرد: سیاست کور «فشار حداکثری» آمریکا شهروندان عادی ایرانی را با محدودیت هایی روبرو کرده است که مانع از تراکنش های مالی عادی برای خرید ملزومات پزشکی و تجهیزات بیمارستانی می شوند.

ظریف افزود: این فشار عامدانه و آزار آسیب پذیرترین بخش از جامعه که با هدف تغییر سیاست های دولت انجام می شود، تعریف کلاسیک تروریسم، و در این مورد خاص، تروریسم اقتصادی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، 18 ثور 1397 به طور یکجانبه خروج کشورش را از برجام اعلام کرد و طی دو مرحله تحریم‌های هسته‌ای را ضد ایران بازگرداند.

این تحریم‌ها به‌طور مستقیم مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و هرگونه فرافکنی آمریکایی‌ها در این زمینه، تلاش برای توجیه افکار عمومی است.

دیوان بین المللی دادگستری 11 میزان 1397 با اعلام صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، رای به لغو تحریم های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی آمریکا ضد ایران داد.

 

کلیدواژه